Jump to content

tette igjen skruehuller på håndrekke

selhund

Recommended Posts

I forsøk på å tette lekkasjer fra dekk og rufftak. Har jeg ment å demontere teaktres håndrekke og ha Butyl tape på, før de skrues på  att.

Men hvilken type tetningsmasse er å anbefale ?

På håndrekkene nu - før demontering - er skruehullerne fylt med noe ser det ut som rød hard kitt.

Ser det er andre, her,  som har utført samme arbeidet. Men uten jeg har fått med meg, hva som holder i lengden.

WEB_Image ROCA Håndrekke Teak  1865mm H60mm  7 gre331877208.Jpeg.jpeg

Nu jeg ser bilde med en pose treplugger, foresvever det meg å ha sett noe tilsvarende i en eller annen forretning. .

Takk for hjelpen.

Når først jeg er blandt opplyste mennesker, drister  jeg meg på mer kunnskapsviten. Jeg fant for to år siden et el-firma som ville selge meg en rulle butyltape, de hadde liggende på lager. Den var dessverre fargen svart. Men siden jeg sjøl ikke var næringsdrivende kunne ( ville de ikke ta hjem i en hvit farge.

Ser i en glimrende restaurerings tråd - Comfort 30 - av Eureka,  at han har tak i en rull Butyl tape. Den gangen fra Maritim.

Ringte til Maritim, men slik hadde de ikke hadd på flere år. Ej andre Butyl taper.

Er det noen her på båtplassen  som drar kjennelse på Eurekas Butyltape ?

Har funnet noe Butyltape (Bed-it tape) i USA som skal være utviklet til maritimt bruk, men tyjer det kanskje er noe dryt å måtte bestille fra USA.

04.06.2013_012.jpg

Takk til Furu og Janmar

selhund skrev for 2 timer siden:

Har funnet noe Butyltape (Bed-it tape) i USA som skal være utviklet til maritimt bruk, men tyjer det kanskje er noe dryt å måtte bestille fra USA.

Har ikke hørt noe annet enn at butyl er butyl.

Har aldri hørt om spesiell butyl som er utviklet for maritim bruk.

Teakpluggene finner du hos butikker som har artikler fra "Watski", eller i Watskis nettbutikk.

Den hvite butyltapen vet jeg ikke hvem som fører, men sort butyltape får du i de fleste elektroforretninger og byggvareforretninger.

Takk for forslag.

Jeg har funnet flerfoldige Butyl tape alternativer på norske nettsider. Men ingen som viser til at de både er UV motstandsdyktige og holbare i marerims miljø, toleranse overfor kjeniske midler (vaske- & rengjøringmidler brukes ganske flittig av båtfolk.

selhund skrev for 3 timer siden:

Er det noen her på båtplassen  som drar kjennelse på Eurekas Butyltape ?

selhund skrev for 21 timer siden:

Takk for forslag.

Jeg har funnet flerfoldige Butyl tape alternativer på norske nettsider. Men ingen som viser til at de både er UV motstandsdyktige og holbare i marerims miljø, toleranse overfor kjeniske midler (vaske- & rengjøringmidler brukes ganske flittig av båtfolk.

Du får 5 m ruller med hvit butyltape på e-bay for under hundrelappen, frakt inkludert.

Butylgummihansker brukes i kjemiske laboratorier som beskyttelse mot div. kjemikalier.

Butyltape = butylgummi.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...