Jump to content

Mekanisk / Hydraulisk Tromøy 2 styrepossisjoner

tikki

Recommended Posts

God dag. 

Jeg har en Tromøy 23 hvor den nå er rorkult bak og ratt innvendig i hytten som er wire styrt. denne er meget lett og betjene. Men ønsker meg et ratt utenpå hytteveggen bak. 

hva er greiest og gjøre der? 

Jeg tenker koble til en ekstra wire styrt ratt til rorkulten bak. denne har et ledig hull på rorkulten. Men igjen så hører jeg at enkelte misliker denne løsningen på grunn av systemet kan låse seg. 

Hydraulisk styring koster en god del mer. og er usikker på hvordan dette skal monteres på greiest mulig måte til roret. Hvis noen har bilder av sin løsning så motas dette med stor takk. 

Hvis den løsningen du har i dag aldri låser seg, kan jeg ikke skjønne at et ekstra ratt, med egen wire, skal være særlig risikabelt. Med dobbelt så mange ratt blir selvsagt sjansen for feil dobbelt så stor, men det dobbelte av null er fremdeles null.

Redigert:

Nå forutsatte jeg at du kan styre direkte med rorkulten i dag.

Redigert av ozo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...