tikki Startet 7.April.2019 Link til dette innlegget Startet 7.April.2019 God dag. Jeg har en Tromøy 23 hvor den nå er rorkult bak og ratt innvendig i hytten som er wire styrt. denne er meget lett og betjene. Men ønsker meg et ratt utenpå hytteveggen bak. hva er greiest og gjøre der? Jeg tenker koble til en ekstra wire styrt ratt til rorkulten bak. denne har et ledig hull på rorkulten. Men igjen så hører jeg at enkelte misliker denne løsningen på grunn av systemet kan låse seg. Hydraulisk styring koster en god del mer. og er usikker på hvordan dette skal monteres på greiest mulig måte til roret. Hvis noen har bilder av sin løsning så motas dette med stor takk. Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 (redigert) Hvis den løsningen du har i dag aldri låser seg, kan jeg ikke skjønne at et ekstra ratt, med egen wire, skal være særlig risikabelt. Med dobbelt så mange ratt blir selvsagt sjansen for feil dobbelt så stor, men det dobbelte av null er fremdeles null. Redigert: Nå forutsatte jeg at du kan styre direkte med rorkulten i dag. Redigert 8.April.2019 av ozo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tikki Svart 8.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 I dag har jeg den vanlige rorkulten bak på båten. Og et ratt som er tilkoblet roret med en teleflex kabel. Begge et opprative. Sitér dette innlegget Link to post
tikki Svart 8.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 de jeg kjenner som har hatt teleflex styring med 2 posisjoner har ikke vært spesielt fornøyde , blir fort temmelig tregt Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ozo Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Her er åpenbart wiren fra rattet koblet til en liten arm, og ikke en rorkult. Du har mao. ikke mulighet til å styre roret direkte. Da vil nok et ekstra ratt være en dårlig idé, siden rattene da må kunne beveges av roret, og ikke bare omvendt. Så da blir nok hydraulikk den mest hensiktsmessige løsningen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.