_Bliss_ Startet 8.April.2019 Link til dette innlegget Startet 8.April.2019 Har ett dobbelt filterhode som jeg skal montere i båten. Ser nå at det er en pakning rundt utløp til filter. Denne mangler på den ene siden. Tenkte dette var noe som følgte med nye filtre, men det gjorde det ikke. Ser nå at når filteret blir skrudd på vil ikke utløp på filter komme høyt nok opp på gjengepartiet på filterhode til at det kan tette mot noen pakning. Skal det ikke være noen form for noen tetting her? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Pakningen følger med på mine kvalitetsfiltre. Levert av Donaldson :-) Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 8.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 hmm, rart de ikke fulgt med på mine kvalitetsfiltre levert av Donaldson:) men jeg klarer ikke helt å se funksjonen til pakningen, når utløpt på filter ikke kommer høyt nok opp til å klemme mot pakning?? er det jeg som tenker feil.. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Kommer høyt nok, tror du tenker feil. Antakelig pakkefeil fra Donaldson. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 (redigert) På mine Hengst filter er det pakning, men kan det komme noe skadelig gjennom gjengene hvis du ikke har pakning? Den løse i holderen finnes ikke. Redigert 8.April.2019 av Jonas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 8.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Hulda skrev 26 minutter siden: Kommer høyt nok, tror du tenker feil. Antakelig pakkefeil fra Donaldson. Hvor mye bygger denne pakningen i høyden?(ca) mått ut i garasjen og måle litt. Ut ifra målene under er det car 9mm igjen når ytterpakning treffer filterhus. Når det er strammet til er det sikkert ett par millimeter mindre. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Så fremt det ikke er et smøreoljefilter fra Donaldson? Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Der du har 9 mm i holderen, har jeg 2 mm og pakningen på filteret stikker ca 2 mm ut. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Hvis det er P550588 du har så ser det ut som det finnes to versjoner av dette filteret med samme nummer, med og uten pakning. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 8.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Det er p550588 jeg har ja. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.April.2019 Link til dette innlegget Svart 9.April.2019 Nei, jeg ser jo det nå at selve forskruvningen på filteret må ha en annen design om det skal være beregnet for pakning. Mitt Donaldson heter P550106 (finfilter) og kommer med pakning. Underlig at de har to designer med samme delenummer. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 9.April.2019 Link til dette innlegget Svart 9.April.2019 Ikke noe og bry seg om du har den nye typen P550588 den gamle hetter 1505P550588 På den gamle ble trykkflaten innvendig ved gjengene ved tiltrekning, noe som førte til lekkasje på utvendig o-ring ved krymping. Nå blir ytre o-ring konstant stående under trykk/forspent for og kunne kompensere for krymping. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Lekkasjen via gjengepartiet når filteret er strammet til vil uansett være minimal. Knapt målbar. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Enig med sistnevnte, hadde ikke brydd meg om det. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 11.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 Det skal vel ikke kunne by på noen problemer. Fant ut at det er pakning på innsiden under gjengepartiet også. Denne står derimot for lavt til at den tetter, men den blir vel antagelig pressett opp når det står diesel i filteret. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.