boble65 Startet 9.April.2019 Link til dette innlegget Startet 9.April.2019 Som tittel sier vurderer jeg ny båt i år. Blir vel og bytte båtplass til en som er 5 minutter unna hjemmet mitt slik at jeg omså kan sykle til båten ? har sedd litt på Sandvik 945. Koselige båter. Ligger en fin 2001 modell til rundt 500 på finn. Litt liten motor men fin båt? Hvordan er di i sjøen kontra feks viknes 900? Tåler di marsj på rundt 15knop med riktig motor? Blir vel fler båter på finn framover. Syns det er vanskelig og finne riktig båt Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 9.April.2019 Link til dette innlegget Svart 9.April.2019 Astor har sikkert et tips her, boble.. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 9.April.2019 Link til dette innlegget Svart 9.April.2019 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=139695001 Noe over i pris, men dette er en stor 28-foter... Mulig du kan finne rimeligere eksemplar, de som lå lavere nå var kun med drev. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Fuglen Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Saga 29 eller 32 Kjekke båter som virker hele året. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Nord West 900 kan også være et alternativ. Sjekk den Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Familiesnekke Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 (redigert) Hva med Skilsø 950, 975 eller 33; prisklasse 450’-1’500’? Eller Riviera 925? Finnes både med aksling og drev. Redigert 10.April.2019 av Familiesnekke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lady H Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Har du sett på Westbas 29, det ligger flere på finn til passende pris. Har en selv og er veldig fornøyd, særlig den store uteplassen og stor takluke slik at den blir luftig på varme dager. En må bare passe på å bytte septikslanger da tanken ligger under dørken i senterlugaren, hvis ikke kommer det en stram odør med tiden :-) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Og for ikke å glemme Westbas 29. Ligger noen på Finn om dagen til kurante priser. Disse er innenfor dine «krav» til fart og bruksområder. Traust og god norsk vestlandsbåt. Uansett så er det mye å velge i når det gjelder denne sjangeren. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Sun 960, er lik Sandvik 920, som igjen er en Sandvik 945 med tverr hekk og gjerne noe større maskin. Med Yanmar 240hk marsjer en Sun 960 greit i 15kn og har toppfart 20.-21 kn. Alt innenfor skyvedøra er i hovedsak som en Sandvik 945, ute så får man større bredde helt akter med tverr hekk. Min hadde enkel tilgang til badeplattform via utskjæring og ombygging i hekken Sun 960 opplevdes som bra kvalitet. Prismessig bør de vel ligge fra 450' til 600' alt etter maskin og utstyr. Sun 960: Sandvik 920: Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
boble65 Svart 10.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Sun 960 og Sandvik 920 er fine. Sjelden jeg har sedd slike til salgs. Westbas 29 er og flotte båter. Men kanskje litt smale? Skal brukes til litt fiske og så tverrhekk er jo selvfølgelig det beste? vil ha litt akterdekk slik at det er plass til juksamaskin. Nordwest liker jeg men vil helst ikke ha den akterkabinen som lager benk på dekk. Vil jo helst ha viknes 900 men blir for dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Nei, det er ikke så mange av de. Tror ikke det ble bygd mer enn 16 Sun 960. Solgte min i fjor, tror det ble lagt ut 2 til for salg. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Martine29 Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Westbasen er jo i tillegg en kjølbåt, så du ligger mer i ro når du fisker. Og dekksplassen rommer mer enn en juksemaskin...og opp til 500 storinga er den verdt penga. I tilfelle se på utgaven med skyvedør og rundsofa, kom visstnok rundt 97. Ja ja,litt reklame i det fine vårværet. Hatt min i 6 år, brukes hele året. Og med Yammar 4 lh dte er dette knall. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 10.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Ja tror nok westbas 29 er gode sjøbåter med den kjølen? har forstått at di drifter mindre en feks viknes 900. Har planer om og ha en eller to juksamaskiner eventuelt sett line og fiske fritidskvota hver vinter (februar/mars) så må være greit akterdekk. Har fiskebruk rett ved der jeg skal ha ny båtplass. Samtidig vil jeg ha salong og faste sengeplasser? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 10.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Må jo også se hva jeg kan få for båten jeg har nå. Lureste er vel og selge nå før sommeren så kjøpe ny til høsten.. skal i møte om ny båtplass imorgen. Koster 46000,- for ny plass og kan selge den andre båtplassen for 25000,- Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Så har du Viksund 925. Har hatt vår i 12 år. Ikke uten grunn ? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
boble65 Svart 10.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Viksund 925 er grei og fine båter men di har liksom ikke slik salong og sengeløsning som Sandvik og viknes har.. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Vår har u-salong oppe, og vender du ryggen får du 3 plasser i fartsretning. Noen liker salong nede, andre ikke. Gjøres lett om til dobbelseng. Da er det 5,5 sengeplasser. Har fungert veldig bra med 2 barn. Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Worry II Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Viksund Bravo skrev 3 minutter siden: Vår har u-salong oppe, og vender du ryggen får du 3 plasser i fartsretning. Jeg var med å hente en Fobina 35 i Bergen, til Østfold. Jeg anbefaler deg å tenke over dette med seter i fartsretningen, boble. Å bli sittende bakerst i en sofa uten å kunne se sjøen forover når det er litt sjø, det blir faktisk ganske mange sjøsjuke av. Å sitte i en sofa feil vei foran, får man fort stiv nakke av... Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 10.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Jo klart. Salongen nede kan jo være fast seng ? hvor stor er stikk kabinen? Akterdekket ser ok ut på viksund 925. Har forstått det slik at det er båter som er gode i sjøen. Ligger en fin med ny motor til 400,- på finn. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 10.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Ja vil jo helst ha seter i fartsretning.. ett stort pluss det skal jeg innrømme. Har en som skal selge en viknes 900 men syns 750 er mye penger nå. Så må se om etter no andre løsninger? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 10.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Familiesnekke skrev for 15 timer siden: Hva med Skilsø 950, 975 eller 33; prisklasse 450’-1’500’? Eller Riviera 925? Finnes både med aksling og drev. Riviera 925 er fine båter. Men alle til den prisen har drev og det utgår? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 11.April.2019 Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 Den Viksund du nevner ser ut til å være et godt kjøp, men når du først skal selge gamlebåten og vente til høsten med annen båt, så tror jeg nok denne glipper ut av hendene dine. For å gjøre et godt kjøp som DU blir fornøyd med, tror jeg det er et «must» at du på fornhånd selger unna båt bestemmer deg for hvilken type båt og max pris, og har pengene klar. Så er det å finlese Finn og smelle til straks rett båt dukker opp. Det er lett å rote seg bort i utallige andre båttyper og lett å bruke mer enn budsjett. Det å ha båt koster såpass mye allikevel. Og bruk sommeren til å sjekke ut aktuelle båttyper. Ja ja, morro lell⚓ Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 11.April.2019 Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 Viknes , Westbas og NB har bra akterdekk for fiske. Saga og en del andre har hatt fokus på stor plass inne. Man får dessverre ikke alt man ønsker seg på bare 30 fot. NB & Viknes er jo dyre, men holder seg godt i pris, noe man kan tenke på ved videresalg. Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 11.April.2019 Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 Denne er grei. Optimist han selgeren. Du skal ikkebetale mer enn 500tusen for denne. 450 med dette tankopplegget ombord. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=140225135 Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 11.April.2019 Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 Stikk kabinen på Viksund 925 er 135 bred. Passer fint med en overmadrass på 1,40 fra IKEA ? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.