Jump to content

Edit History

sap_2000

sap_2000

37 minutes ago, Mulligan said:

Har kun et spørsmål.

Hva skal du innom Hirtshals for?

Lurte på det samme.

Antagelig for å stemple utførselsdokumentene pga EU momsen på siste tollstasjon ut av EU da dette er ny båt.

Men, erfaringsmessig gjøres dette med cargo og f.eks biler som blir privatimportert. På båter er erfaringen min at det gjøres ved avreise fra der handelen er gjort da man i teorien kan gå direkte til Norge. I mitt tilfelle var dette i nederland hvor utførselsdokumentene ble stemplet. 

Men viktig å melde fra til Norsk toll på tlf før kryssing av grense.

Papirene blir så stemplet ved fortolling, og de relevante eksportpapirene blir sendt tilbake til det utenlandske selskapet så de kan få EU  momsen ut av regnskapet sitt.

Gratulerer med ny, flott seilbåt til TS :flag_bp:

sap_2000

sap_2000

30 minutes ago, Mulligan said:

Har kun et spørsmål.

Hva skal du innom Hirtshals for?

Lurte på det samme.

Antagelig for å stemple utførselsdokumentene pga EU momsen på siste tollstasjon ut av EU da dette er ny båt.

Men, erfaringsmessig gjøres dette med cargo og f.eks biler som blir privatimportert. På båter er erfaringen min at det gjøres ved avreise fra der handelen er gjort da man i teorien kan gå direkte til Norge. I mitt tilfelle var dette i nederland hvor utførselsdokumentene ble stemplet. 

Men viktig å melde fra til Norsk toll på tlf før kryssing av grense.

Papirene blir så stemplet ved fortolling, og de relevante ekzsportpapirene for det utenlandske selskapet blir sendt i retur så de kan få EU  momsen ut av regnskapet sitt.

Gratulerer med ny, flott seilbåt til TS :flag_bp:

• Create New...