Silkebrisen Startet 12.April.2019 Link til dette innlegget Startet 12.April.2019 Hei! Har en Comfortina 38 m/rattstyring. Hadde oppe undersiden av pidestallen for første gang i går og der oppdaget jeg at det var en del rust-støv fra akslingen/stammen(eller hva det nå kalles) Se bilder under...;) Jeg merker ingenting unormalt på styringen så det virker OK etter som jeg klarer bedømme, men tydeligvis er det noe som ruster inni pidestallen. Er dette noe noe å bry seg om? Noen som kan gi meg tips ang vedlikehold/smøring? Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 12.April.2019 Link til dette innlegget Svart 12.April.2019 Tror jeg ville sauset det inn med Fluid Film som er fett fra saueull. Dette fettet er sjøvannsbestandig og er veldig penetrerende. Selv bruker jeg Fluid Film som rustbehandling på bilene mine, men også til det meste som trenger smøring. Bruker også Fluid Film til det meste som behøver smøring i båten. Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 12.April.2019 Link til dette innlegget Svart 12.April.2019 Dette stammer høyst sannsynlig fra tørre drev. Det er nok et avtagbart deksel e.a. på toppen. Børst rent, ha på godt med penetrerende olje, og sett inn med vannbestandig fett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.