Jump to content

Noen som kjenner en tekstilerns som funker?

seilfred

Recommended Posts

Ja, som tittelen sier..

Nå er ullbetrekkene på madrassene rimelig slitt etter mange år, men da vi skal ut på et lengre tokt denne sesongen, ser jeg ikke noen grunn til å sy nytt nå ettersom det bare skal slites på allikevel... 

I mellomtiden kan man jo prøve å holde ting så rent å pent som det liksom kan bli, og har i den sammenheng prøvd et par forskjellige tekstilrens-produkter, men uten den helt store effekten. Dette gjelder alt fra nye kaffeflekker til gammelt groms. 

Er det noen som har et vidundermiddel?

ps. Ikke alle betrekk kan løsnes like lett for maskinvask.. 

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Det index sa:thumbsup: Har prøvd sikkert nærmere 10 forskjellige typer tekstilrens på sprayboks opp gjennom årene, Biltema, Turtle, Wurth, osv. Ingenting av disse kommer i nærheten av en tepperenser med renseshampo, selv med innbitt børsting og grundig støvsuging etterpå. Wurth sin fungerte jo forsåvidt greit på enkelte flekker, men det ble ikke helt jevnt og du så den lukter, i lang tid.

Det som fungerer best for meg er Taski Tapi TR103 og rensemaskin. Til nød en kraftig våt støvsuger. Bland Taski Tapi med så varmt vann som mulig fra sprigen. (Følg doseringen nøye)! Spray på i en fin dusj. Nesten tåke. La virke i 10 - 15 minutter. Bruk varmt vann som du sprayer på og sug det ut igjen. (Lettest med rense maskin).

Små flekker på et gulvteppe, som feks. en valp som har vært litt uheldig med litt bæsjing, har jeg fjernet ved å piske opp rikelig med skum fra konsentrert Zalovann. Dette har jeg skrubbet godt ned i teppet med en stiv børste og og tørket opp med tørkepapir, eventuelt brukt en støvsuger når det er blitt tørt. Men jeg tror det vil bli litt av en jobb på en hel madrassol.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...