Jomes Startet 14.April.2019 Link til dette innlegget Startet 14.April.2019 (redigert) Jeg lurer på hvor jeg kan sette sink anoder. Kan jeg sette sink anode på propell? Ikke på bladene da men den flata på baksiden mot båt. A-B Eller C. Når det gjelder sinkanoder , noen som vet om det sitter sinkanoder på motoren som er en British leyland 2.52 L. ( BMC) og evnt har hvor? Redigert 14.April.2019 av Jomes (see edit history) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
boble65 Svart 14.April.2019 Link til dette innlegget Svart 14.April.2019 Du har sink på C. Se ledning. Propell blir isåfall på B. Vist du føler at du trenger det. Se om det er hull med gjenger i akslingende. Så kan du montere propellmuttersink. Sitér dette innlegget Link to post
Jomes Svart 14.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2019 (redigert) Sink til c satt jeg på selv ifjor. Men holder det? Har C kontakt med motor? Fordi det går ingen kabel til motoren derfra Redigert 14.April.2019 av Jomes (see edit history) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
GunR Svart 14.April.2019 Link til dette innlegget Svart 14.April.2019 Har du flyndre? Da kan det være at det er (eller skal være) en sinkanode i den, og kanskje du har på roret? Ellers enig med "boble65". Akselsink til skru rundt akselen finnes i mange størrelser, du finner sikkert en som kan brukes. Husk at den må ha klaring til hylsa.. ;) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 14.April.2019 Link til dette innlegget Svart 14.April.2019 Du får zink anode til å sette på propell mutter (B) den festes med 3 umbrako skruer.. Har selv brukt dem tidligere... Sitér dette innlegget Link to post
Jomes Svart 14.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2019 (redigert) Sink anode til å sette på propellmutter ? På mutteren alltså? Hvor får jeg kjøpt den, og må jeg bytte mutter? Redigert 14.April.2019 av Jomes (see edit history) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Ida Marie III Svart 14.April.2019 Link til dette innlegget Svart 14.April.2019 Forsøk Maritim...i Bergen har de det i sortimentet, så det bør være det samme i hele landet.. Ja, den står på mutteren, og blir skrudd fast i selve mutteren ved 3 umbrako skruer..... Ta mål av mutteren, og ta deg en tur til Maritim, eller muligens en annen båtbutikk i din nærhet.. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 14.April.2019 Link til dette innlegget Svart 14.April.2019 Sjekk om du har hull og gjenger bak i aksling. Da kan du feste sink der isåfall. Men.. hvor mange år har denne båten gått uten sink på propell..? Trenger du det? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.