Jump to content

Mercruiser 4.3 tennings utfordring

Helge77

Recommended Posts

Mercruiser 4.3 1988 med forgasser og hei fordeler 

Motor ble overhalt og fungerte som den skulle i garasjen. 

Når motor ble montert i båten så nekter den og starte det viser seg at gnisten var vekke pga dorlig gjording mellom fordeler og blokk jeg lage ny gjording fra der som den nye gjordings ledningen fra batteriet på blokken er montert. 

Gninst var da tilbake men ikke den blå fargen som man forventer men gul

Men motor er fortsatt like dau ingen tegn til forsøk å starte. Jeg kjøpte nytt komplett tenings system ac delco voyager med fordeler /coli og kabler 

som du bruker når du skal skifte ut thunderbolt systemet 

Men problemet er fortsatt det samme nå forsøker motor å starte men klarer ikke og det er forsatt gul gnist en mekaniker som så på dette mente coilen var svak og derfor starte den ikke 

Jeg synes det høres utrolig at 2 komplett tenings anlegget skal lide av samme sykdommen. Og strømmen henter vi direkte fra batteriet 

Jeg tenker det må vere en felles problem som vi ikke ser

Jeg fant ut av problemet. Jeg kjøpte ny bensin slange på Biltema. Den svettet olje som du ikke oppdaget før etter noen uker ettersom den var så tynn og jeg fikk gjording problem på den første fordelern og hadde da mangen start forsøk pga det og samtidig så grisete bensin slangen til motoren innvendig..fjernet omsider slangen når jeg så dette problemet begynte  på utsiden av slangen. Og det var da jeg skrev innlegget første gangen. Vi klarte omsider og tvinge motor i gang etter en halv flaske starte gass og etter det fungerte motor fint. Jeg er i dialog med biltema angående erstatning men da antageligvis bare utlegg for deler nytt tenings system . 

Ikke alltid det lønner seg å kjøpe billigere ????

Helge77 skrev 1 time siden:

Jeg er i dialog med biltema angående erstatning men da antageligvis bare utlegg for deler nytt tenings system . 

Ikke alltid det lønner seg å kjøpe billigere ????

Hvis du får ett nytt tenningsanlegg ut av kjøpet av en bensinslange bit vil jeg si det lønte seg.
Den tekniske grunnen til hvorfor BT skulle være erstaningspliktig skjønte jeg ikke stort av men det spiller jo heller ingen rolle da det er BT som er part i saken.

Redigert av pipe (see edit history)
Helge77 skrev for 4 timer siden:

Du har rettigheter i følge kjøps loven hvis du kjøper et produkt og produktet ødelegger andre produkter /deler så har du rettigheter i følge kjøps loven

§ 34.Produktskader

Joda, er rimelig godt bevandret i forbrukerkjøpsloven men datt av lasset når en defekt bensinslange ødlegger jordingen til coil.
Hva en defekt bensinslange har med å bytte komplett tenningsanlegg med søkke og snøre skjønte jeg heller ikke.
Men hvis BT vil betale deg for dette så er det jo fint for deg.

Redigert av pipe (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...