Jump to content

Edit History

mateco

mateco

Du skriver at du har to-polet likestrømsanlegg på motor.

Du har vel ikke batteriminus tilkoblet intern jording (PE)  til 220V AC anlegget om bord, evt. også til "anode-systemet"? 

I så fall har du effektivt eliminert fordelen med to-polet system!

Hvis du da har en liten pluss lekkasje til sjø, for eksempel fra en delvis neddykket flottørbryter til en direktekoblet lensepumpe, så vil sinken fort forsvinne!

Galvanisk tæring fordrer en elektrisk krets gjennom en elektrolytt (sjøvann) i en eller annen form (passiv eller aktiv)!

mateco

mateco

Du skriver at du har to-polet likestrømsanlegg på motor.

Du har vel ikke batteriminus tilkoblet intern jording (PE)  til 220V AC anlegget om bord, evt. også til "anode-systemet"? 

I så fall har du effektivt eliminert fordelen med to-polet system!

Hvis du da har en liten pluss lekkasje til sjø, for eksempel fra en delvis neddykket flottørbryter til en direktekoblet lensepumpe, så vil sinken fort forsvinne!

Galvanisk tæring fordrer en elektrisk krets i en eller annen form (passiv eller aktiv)!

mateco

mateco

Du skriver at du har to-polet likestrømsanlegg på motor.

Du har vel ikke batteriminus tilkoblet intern jording (PE)  til 220V AC anlegget om bord, evt. også til "anode-systemet"? 

I så fall har du effektivt eliminert fordelen med to-polet system!

Hvis du da har en liten pluss lekkasje til sjø, for eksempel fra en delvis neddykket flottørbryter til en direktekoblet lensepumpe, så vil sinken fort forsvinne!

Galvanisk tæring fordrer en elektrisk krets i en eller annen form!

mateco

mateco

Du skriver at du har to-polet likestrømsanlegg på motor.

Du har vel ikke batteriminus tilkoblet intern jording (PE)  til 220V AC anlegget om bord, evt. også til "anode-systemet"? 

I så fall har du effektivt eliminert fordelen med to-polet system!

Hvis du da har en liten pluss lekkasje til sjø, for eksempel fra en delvis neddykket flottørbryter til en direktekoblet lensepumpe, så vil sinken fort forsvinne!

mateco

mateco

Du skriver at du har to-polet likestrømsanlegg på motor.

Du har vel ikke batteriminus tilkoblet intern jording (PE)  til 220V AC anlegget om bord, evt. også til "anode-systemet"? 

I så fall har du effektivt eliminert fordelen med to-polet system!

Hvis du da har en liten pluss lekkasje til sjø, for eksempel fra en delvis neddykket direktekoblet lensepumpe, så vil sinken fort forsvinne!

mateco

mateco

Du skriver at du har to-polet likestrømsanlegg på motor.

Du har vel ikke batteriminus tilkoblet intern jording (PE)  til 220V AC anlegget om bord, evt. også til "anode-systemet"? 

I så fall har du effektivt eliminert fordelen med to-polet system!

mateco

mateco

Du har vel ikke batteriminus tilkoblet intern jording (PE)  til 220V AC anlegget om bord, evt. også til "anode-systemet"? 



×
×
  • Create New...