Sooto Startet 15.April.2019 Link til dette innlegget Startet 15.April.2019 Jeg har en mariner 60 hk totakt. Den er 3 sylindret og er ca fra 2002. Den ble kjørt slik som jeg alltid har gjort, og det har ikke vært noen tegn til at giret har vært skadet, ingen ulyder osv. Plutselig når eg roet ned, så ville ikke motoren gå i fri eller revers. Alt fungerer helt ned til undervannshuset. I denne motoren er det et stag som vries frem og tilbake for å skjifte gir, den går ikke opp og ned. Vi tok av undervannshuset og skjekket at det var koblet til staget som gikk ned. Vi fiklet litt rundt med koblingen som går ned i undrrvannshuset, i begynnelsen fungerte det ikke i det hele tatt. Men det ser ut som koblingen ble dyttet ned litt, og nå fungerer det som det skal. Vi er usikker på hva som kan ha vært problemet. Og vi lurer på om vi skal demontere girhuset for å se. Er det noen som vet litt mer om dette en meg? Giroljen så helt fin ut forresten, ikke noen tegn til metallspon. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.