Kayb Startet 15.April.2019 Link til dette innlegget Startet 15.April.2019 Har en cummins 4,2 vm motor med jabsco sjøvannspumpe som er defekt (lager). Ut i fra det jeg kan finne ut så er ikke lager en del av servicekit til disse pumpene og alternativ er ny pumpe som koster skjorta og mye diesel penger. Finnes det andre tyoe pumper som kan brukes på disse motorene? Ev kreative løsninger? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.April.2019 Link til dette innlegget Svart 15.April.2019 (redigert) Kayb skrev for 2 timer siden: Har en cummins 4,2 vm motor med jabsco sjøvannspumpe som er defekt (lager). Ev kreative løsninger? Skift lager. https://www.kdtrading.no/marineutstyr/jabsco-pumper-og-deler Hvis du ikke finner det du trenger så ringer du oss eller sender en e-post. Vi har tilsammen over 40års erfaring med pumper, så hjelp vil du få. Vi overhaler også alle typer kjølevannspumper og pumper generelt. Vi ser frem til å høre fra deg! e-post: post@lasashop.no eller telefon 67 80 48 60 Redigert 15.April.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bjoove Svart 15.April.2019 Link til dette innlegget Svart 15.April.2019 Hei Eller du plukker ned pumpa, tar ut lageret og tetningene alle delene har delenr., ringer Alf. I Larsen 51443500. Skaffet meg meg delene til min jabsco for 10% av original-kit pris. Sitér dette innlegget Link to post
Kayb Svart 15.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2019 Supert ? Tusen takk for hjelpen ? Sitér dette innlegget Link to post
Kayb Svart 24.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Da har man kommet et stykke på veien når det gjelder den hersens jabsco pumpa som skulle ta kveld rett før påske. Pumpa sitt dele nr : 50564-8000 er lisens produsert til vm motor. Dermed så finner man ikke så mye på google på dette nr. Men jeg sendte mail til jabsco i usa å fikk til svar at det var samme innmat som i andre pumper. Så da ble regnestykket slik: Ny orginal =16000,kr Nye lager fra kulelager AS=204kr Impeller fra Ravnsgarage.no = ca 300kr Mekanisk tetning fra Sverige Orginal nummer SP6080-0469= 990kr Så da ble sluttsum 1500kr kontra 16000kr for ny pumpe Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 24.April.2019 Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Er ikke Båtplassen fantastisk . . ? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Kayb Svart 24.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Super plass ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.