Rolf Svart 30.August.2005 Link til dette innlegget Svart 30.August.2005 LA3939 skrev: Er også topp fornøyd med min, pumpelukta som jeg hadde i kabinen før er borte. Mvh, Kjell <{POST_SNAPBACK}> Ja det vil jeg tro, at lukta er borte. Det meste av løsøre er vel også borte, må vel være rene tornadoen den vifta med sånn en kapasitet: 23 m³/min Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Astor Svart 30.August.2005 Link til dette innlegget Svart 30.August.2005 Har ikke hatt store problemer med klamt sengesett ombord. Har to tørrboller som suger til seg fuktighet. I tillegg er vi nøye med å bruke varmeren når det begynner å bli fuktig de gangene vi er ombord. Tror dette fenomenet varierer fra båt til båt. Hansen-toppen over kallesjen står på sesongen igjennom. Den hindrer fuktighet under kallesjen i tillegg til å holde kallesjen fri for måkeskitt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kjell E Svart 30.August.2005 Link til dette innlegget Svart 30.August.2005 Rolf skrev: Ja det vil jeg tro, at lukta er borte. Det meste av løsøre er vel også borte, må vel være rene tornadoen den vifta med sånn en kapasitet: 23 m³/min <{POST_SNAPBACK}> Gjelder å holde på hatten ja! Kanskje jeg skal montere den andre propellen og lage luftputebåt? Har ikke lagt merke til den påstanden før nå, den er vel noget optimistisk, tenker jeg. Mvh, Kjell. Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Havbris Svart 30.August.2005 Link til dette innlegget Svart 30.August.2005 Vil jeg høre støy fra motor eller propell hvis jeg monterer en slik i sovelugaren, eller går den stille??? Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 30.August.2005 Link til dette innlegget Svart 30.August.2005 (redigert) Havbris skrev: Vil jeg høre støy fra motor eller propell hvis jeg monterer en slik i sovelugaren, eller går den stille??? <{POST_SNAPBACK}> Den er ikke 100% lydløs. Jeg har montert min over pentryet, når jeg står rett under den så hører jeg at den går, er nok en kombinasjon av propellyd og motorlyd. Tror neppe den ville forstyrret meg i min søte søvn, men det er en subjektiv mening. Det er kanskje andre her som har montert sin over køya, de gir sitt besyv forhåpentligvis. Kjøpte min etter å ha lest om den i denne tråden. Synd vi ikke er nærmere hverandre, du er hjertelig velkommen til en behøring. Mvh, Kjell. Redigert 30.August.2005 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
"Mathilde" Svart 31.August.2005 Link til dette innlegget Svart 31.August.2005 (redigert) Havbris skrev: Vil jeg høre støy fra motor eller propell hvis jeg monterer en slik i sovelugaren, eller går den stille??? <{POST_SNAPBACK}> Viften gir fra seg en svak dur. Denne hører du kun dersom det ellers er helt stille i båten - som f.eks. om natten når du sover. Er du svært var for slike lyder, bør du nok tenke på å montere den et annet sted enn i sovelugaren. Selv monterte jeg viften i taket på toalettrommet. Der er den ikke hørbar for sovende Redigert 31.August.2005 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 31.August.2005 Link til dette innlegget Svart 31.August.2005 (redigert) FredT skrev: Så siden jeg er ganske gammel og urenslig kan jeg vel da best karakteriseres som en gammel gris! Skal vurdere å skifte signatur... FredT <{POST_SNAPBACK}> Da er vi to, Fred! Jeg har også vifte i sovelugaren. Kanskje den bidrar til å holde fuktigheten ute? Redigert 31.August.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
prin435 Svart 31.August.2005 Link til dette innlegget Svart 31.August.2005 Vi har ikke noe problem med fuktighet i båten....... Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Krapyl Svart 31.August.2005 Link til dette innlegget Svart 31.August.2005 prin435 skrev: Vi har ikke noe problem med fuktighet i båten....... <{POST_SNAPBACK}> Hvor mange % ligger du på da? Jeg hadde 58 når jeg sjekket igår. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Havbris Svart 31.August.2005 Link til dette innlegget Svart 31.August.2005 prin435 skrev: Vi har ikke noe problem med fuktighet i båten....... <{POST_SNAPBACK}> Hvorfor ikke? Har du noen gode forslag for å fjerne fuktighet, som er årsaken til at det ikke er fuktighet i deres båt? Eller peser dere rett og slett mindre om natten? Sitér dette innlegget Link to post
troja Svart 1.September.2005 Link til dette innlegget Svart 1.September.2005 jobben min er jo og lage puter og dyner,kansje jeg skal starte en produktutvikling båt dyne og båt pute, som har gode egenskaper til lufting pusting fukt tørking o.s.v vi leverer flamme hemmende dyner og puter til norsjøen også vurderte slike i båten men dem lukter tørrfisk Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 1.September.2005 Link til dette innlegget Svart 1.September.2005 Hvor er det du jobber Troja ? Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Sigurd Svart 2.September.2005 Link til dette innlegget Svart 2.September.2005 Havbris skrev: noen gode forslag for å fjerne fuktighetLuftinga som alle nevner er selvfølgelig et must. I tillegg har jeg varmesløyfer fra ferskvanssida på motoren til oppvarming/tørking når det er ønskelig. Sitér dette innlegget Link to post
troja Svart 2.September.2005 Link til dette innlegget Svart 2.September.2005 hei contraband jeg jobber på Mascot Høie. hvorfor lurer du på det? Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 2.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2005 Bruker flanell putevar og dynetrekk. Synes det er det beste å ligge i. Drar i båten nå for å kose oss i regneværet. BARNEFRI. God helg til alle. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.