Jump to content

Mercury 200hk Verado problemer

Sylteagurken

Recommended Posts

Hei,

Har en 200hk 4 sylindret Verado motor som virker å fjuske litt. Får opp Alarm:

GTW SYSTEM FAULT 0

GTW SYSTEM FAULT 41

GTW SYSTEM FAULT 51

Virker som det kutter litt når jeg tar opp turtallet. Dette er i hagen med kjøling via hage slange.

Men har tatt av side deksler da jeg syntes det kom mye vann ut fra forskjellige steder på mid sectionen på stammen. Er det normalt at det kommer vann disse plassene eller kan det være noe gale/lekkasje rundt impeller?

Se bilder av steder det kommer vann.IMG_3866.PNG.7ed96d59ab3434a2a2445a7a34322c53.PNGIMG_3869.PNG.e2fd179ea7004b91f65d22c41626127e.PNG

Det er normalt at det kommer kjølevann ut fra midtseksjonen. Det renner da ut like over antikavitasjonsplata. 

Regner med du kjører den i fri, trotle onely, da er det en turtall sperre på ca 2000 rom. Den vil da kutte når den når dette. 

Men det skulle da ikke gi feilkoder. 

Du kan google feilkoder på verado. Ser det kommer opp tempsensor, og coil. Jeg skal være forsiktig å gi råd, men har hørt at de over tid kan være plaga med korrosjon i kontakter. Så en runde med contact clean/protect spray er alltid lurt. 

Lykke til. 

Hei, 

Takker for svar.

Kjører den i fri ja. Så kan nok muligens stemme at det er rundt 2000rpm den kutter uten at jeg såg hva turtall den hadde.

Ene plassen det kommer vann ut har jeg lokalisert som FSM (fuel supply module). Denen skal vell ha en kjøle anordning for fuel innebygget så er vel kjølevann som "pisser" ut det på siden av den modulen. Såg bare rart ut da den spruter rett på en lyd isolasjonen som ligger på deksel.

Hva er den saken på siste bildet mitt? Den ligger under gummi deksel midt på stammen? Der siver det ut vann av ett vent hull ved kjøring men aner ikke hva dette er?

Med dekslene på såg det merklig ut da vannet rant ut i bunn av plastdeksel. 

Hva er konsekvenser om impeller lekker? Er det eneste at man ikke får tilstrekkelig kjøling på motoren eller vil den skyve vann inn plasser man ikke ønsker? Og vil det da komme alarmer?

Hei. 

Hva den saken er midt på bildet vet jeg ikke, har heller ikke gjorde noen tanker om hva der er. 

Jeg observerte også at det kom vann fra områder du nevner, snakka med verksted, fikk beskjed om at det er slik det skal være. Ting skal ha kjøling. Å da er det ikke mer å tenke på det. 

Hva mener du om at impeller lekker? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...