Finito Startet 16.April.2019 Link til dette innlegget Startet 16.April.2019 Bytta motor i båten og da forsvant instumentet som viste nivå på dieseltanken sammen med instrumentene til den gamle motoren. Kjøpte nutt instrument på Biltema, men får det ikkje til å virke. Eg måler 150 omh. på tanken så føleren er nok rett. Kan eg koble sammen den eine ledningen fra tanken som skal til jord sammen med den som skal ha jord på instrumentet eller blir det feil? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 16.April.2019 Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 Følg biltemas beskrivelse. Står meget godt forklart der. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 16.April.2019 Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 bellen skrev for 2 timer siden: Følg biltemas beskrivelse. Står meget godt forklart der. Pøh....skal mannfolk lese bruksanvisninger nå heller? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 16.April.2019 Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 pipe skrev 13 minutter siden: Pøh....skal mannfolk lese bruksanvisninger nå heller? Det er lov å myse på den med et halvt øye Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 16.April.2019 Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 (redigert) bellen skrev 3 minutter siden: Det er lov å myse på den med et halvt øye Men det må selvfølgelig ikke innrømmes Hvis TS har rotet vekk blekka som fulgte med pleier BT være flinke til å ha den på nett for oss distre som kaster alt og spør etterpå Redigert 16.April.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Finito Svart 16.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 Det betyr at eg ikkje kan koble sammen minus på intrumentet med jordingsledning på målestaven? Skal den (ledningen på målestaven) kobles til godset på motoren? Har ikkje peiling på elektriske koblinger, men har lyst å lære. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 16.April.2019 Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 Singoalla skrev 28 minutter siden: Det betyr at eg ikkje kan koble sammen minus på intrumentet med jordingsledning på målestaven? Du har kjøpt riktig instrument? Det er nemlig forskjell på instrumenter beregnet for vippegiver og målestav/dykkrørsensor Sitér dette innlegget Link to post
softice Svart 17.April.2019 Link til dette innlegget Svart 17.April.2019 BT tank måler er sikkert 180 ohm og din føler i tank er sikkert af en anden kapacitet, så de passer ikke sammen. Har selv installeret vand tank måler fra BT og de var 180 ohm. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 17.April.2019 Link til dette innlegget Svart 17.April.2019 (redigert) Giveren har to kabler. Den ene kobler du til gods/- den andre til S eller giver inn på instrumentet. Samme hvilken som er hva av ledningene på giver. Så skal sjølvsagt + &- tilkobles på instrumentet på ordinært vis Redigert 17.April.2019 av Cerberus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Finito Svart 24.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Takk for innspill. Tenkte at når eg ohmer tankmåleren og den viser 150 ohm så stemmer det med innholdet i tanken og at den som tomm tank vil måle 180 ohm. Skal prøve det andre instrumentet til BT og sjekke om det kanskje virker bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.April.2019 Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Tror det er omvendt. Hos meg 0 ohm=tom tank. Full tank= 190 ohm. I min båt har jeg ikke 'jord' på 12 V. Kun pluss og minus. Kan kanskje ha noe og si. Jeg er ikke elektriker Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 24.April.2019 Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Hulda skrev 7 minutter siden: Tror det er omvendt. Hos meg 0 ohm=tom tank. Full tank= 190 ohm. I min båt har jeg ikke 'jord' på 12 V. Kun pluss og minus. Kan kanskje ha noe og si. Jeg er ikke elektriker Jord har du i potetåkeren, i båt med 12V har du pluss og minus. Selvsagt kan du ha landjord i båten men det er på 220v. Sånn i tilfelle du ikke visste det Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.April.2019 Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Kjellg skrev for 1 time siden: Jord har du i potetåkeren, i båt med 12V har du pluss og minus. Selvsagt kan du ha landjord i båten men det er på 220v. Sånn i tilfelle du ikke visste det Hadd'ekke peiling. Men nå sitter jeg nedi syden og spiser pizza. BMW'n er tatt ut av vinteropplaget. Det var en digresjon. Sitér dette innlegget Link to post
Finito Svart 13.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2019 Fikk det til, nå har eg i alle fall måler :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.