Jump to content

Mercury Optimax vs EFI

Morten_K

Recommended Posts

Hei.

Trenger litt bistand, da jeg er i ferd med å kjøpe meg ny motor, da min gamle motor har havarert. Har to alternativer per nå, og prisen er så og si den samme. Er veldig usikker på hva som er klokeste valg.

Alternativ 1. 2006 Mercury 4t EFI 115hp. Gangtid ca 300 timer. Hyttebåt hvor motor er solgt pga overgang til større motor. Selger er en person som skrur og mekker på motorer. Selges med 1 års garanti.

Alternativ 2. 2010 Mercury 2t Optimax 115hp. Gangtid ca 200 timer. Selger oppir at han er eneste eier, og motor ble kjøpt ny av Bakken motor. Kun en eier, og ferskvannskjørt.

Har planer om å selge båt inklusiv motor innen to år, pga overgang til større båt. Med tanke på et salg lurer jeg på hvilket alternativ som er best. Er det enklere å å selge en båt med en 4 takter vs en med 2 takter?

Redigert av Morten_K (see edit history)

De fleste tråder her om Mercury problemer er av Optimax.  Jeg liker gangen på EFI mye bedre og synes lydfrekvensen på den er finere. Slipper også å tenke på totaktsoljen. Vil tro Optimax er raskere i aksen, men for meg spiller det liten rolle så lenge toppfartten er ok og marsjfartten passer middels turtall på motoren.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...