Liffi Startet 17.April.2019 Link til dette innlegget Startet 17.April.2019 Etter 2 år med en Wellcraft nova ll så ble det oppgradering. havnet nå i en 35 Cobra :) blitt gjort div oppgraderinger å oppussing siste årene så er hel å pen for alder. Sitter 2 penta 41a gammel båt men relativt hel å pen. Blir div små oppgraderinger i år men for det meste skal den bare brukes dette året så div fiks i vinter. Planer: montere stige montere dreg trekke om puter og stoler ( er ny trekt puter men liker ikke farge ) montere ny septiktank blåse reint gammelt bunnstoff og ny farge gå over div elektrisk å oppgradere nye målere legge nytt gulv i hele båten male over div detaljer gå over båten utvendig bytte kalesje oppgradere div lys inv Også meget lyst til å de på mulighetene til stikkcabin til guttungen! Kan bli spennende prosjekt. Så til slutt om tid, interesse og penger tilsier det så blir det modernisert motor og drev! Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 23.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2019 Tok en liten tur i fin været i går og fylte tanken. Gledes til en fin sommer Sitér dette innlegget Link to post
Cobraman Svart 6.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2019 Kult prosjekt! Vil gjerne se resultat underveis! Har en Cobra 35 selv. Utrolig flotte båter. går like bra uansett bølger/sjø. :) Hvordan motor står i? Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 10.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2019 Jo takk! Meste store oppgraderinger skjer nok etter sessongen. Ja dem er kjempe fine i sjøen . Skal på tur til Gøteborg og hente seilbåten til en kompis etter 17mai så da får man en fin liten tur :) Motorer er VP41a Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 10.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2019 Kjørte en del Cobra 28 tilbake på 80 tallet...fantastisk i sjøen ...langt forut for sin tid... Hvilken modell er denne du har nå...? Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 10.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2019 Ja vokst opp i 28 cobra / avanti så hørt mye om disse av min Far oppigjennom. Dette er en 88mod 35fot Sitér dette innlegget Link to post
MagnusB Svart 10.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2019 Flott båt med solide bamser i kjelleren Ser jo godt holdt ut også. Blir det noe bilskruing/kjøring i sommer da, eller er det bare båt om dagen? Hilsen Magnus (bmw) Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 11.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2019 Alltid tid til bil! Var på tur tin Danmark med M5’n i helgen som var så holder jeg på et lite prosjekt så blir nok tid til litt banekjøring også skal du se ;) Er akuratt plass oppi en gammel 5 serie Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 14.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 Liten tur til Oslo og henta ei venninne av dama. Liten tur rundt så hjemover og plukke opp guttungen fra skolen. Sykkla ned til brygga å møtte oss der. Grilla så lunsj på dragsundet:) fin dag på sjøen og været blir jo bare bedre å bredre fremover Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 14.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 Nydelig, dette var drømmebåten min på 80-tallet :-) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
ivar Svart 14.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 Liffi skrev On 17.4.2019 at 23.19: Så til slutt om tid, interesse og penger tilsier det så blir det modernisert motor og drev! hva tenker du evt her da? enkleste er vel å dytte i etpar Kad300..? (men er jo ikke alltid man velger det enkleste .. ) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Liffi Svart 14.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 ivar skrev 16 minutter siden: hva tenker du evt her da? enkleste er vel å dytte i etpar Kad300..? (men er jo ikke alltid man velger det enkleste .. ) Nei så langt har jeg ikke kommet! Tenker nå på noe litt mer up 2 date men somsagt langsiktig. Båten skal shines opp ute og inne først:) Arne Henriksen skrev 37 minutter siden: Nydelig, dette var drømmebåten min på 80-tallet :-) Jo takk for det! Vokste opp i en 28 samt var mye i disse 35 på sent 80 - 90 tallet! Sitér dette innlegget Link to post
Olsenhower Svart 14.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 Redningsvest på guttungen?? Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 15.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2019 Jepp! Men ikke på dette bilde da han skulle skifte klær. kom rett fra skolen. Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 23.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2019 Shina litt vinduer på kalesjen i dag. Vasket grundig så hatt på babyolje?! Fikk høre det gjorde dem blanke og det fungerte helt topp! Fikk også tettet en lekasje fra fremre luke midlertidlig. Den må ut og tettes på nytt tror jeg. Blir tur til Gøteborg på søndag -Onsdag for å hente Seilbåten til en kompis som har fått ny motor. Eneste bilde fra dagens innsats ble en cowboystrekk ( ja det røde skal males om ) Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 27.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2019 Tross en del vind så gikk turen fint. Tok en overnatting i henån og er nå på vei videre nedover. Ikke like bra vær i dag men regnet har gitt seg:) Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 29.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2019 Da var man hjemme trygt igjen å båten ha fungert uten et feilslag ! Gikk no diesel men overaskende snill på forbruk. Gikk rundt en 600l over 4 dager, med en del «aktiv» kjøring. Meget fin tue nå før fellesferien starter og fulle havner:) Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 15.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2019 Liten snart tur til Flaskebekk. Min onkel har kjøpt hus der, så var og hentet min mor også så dro vi på middag hos han :) pent ute i kveld Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Liten tur på baksiden av Nesodden ved Nesset før vi overnattet i middagsbukta :) Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 8.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Timene bygger seg opp Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 11.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2019 Stavern med min far. Trebåten ble bygget av hans far i 1970 :) Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 7.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2019 Da er begge båtene trygt på land. Ble et lite spontant kjøp av en Hightech 3000 tidligere som planen var og strekke opp når tiden tio den kommer . Står nå en 454 Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 11.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2021 Oppdatering ! Her ble både Cobra og Hightech solgt tidligere for nytt prosjekt. bygger opp en amerikansk powerbåt som skal duge som "familiebåt" et par år før vi går over til sunseeker eller lignende 35-40+ foter som er plass til alle ungene. Blir mest dagsturer fremover pga de 2 minste. gjenstår litt arbeid men snart i mål nå. Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 11.August.2021 Link til dette innlegget Svart 11.August.2021 Vakkert :) Hver gang jeg hører sånne båter dra forbi blir jeg rett og slett glad hehe. Regner med at eksosen fortsetter å komme ut over vannlinja? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.August.2021 Link til dette innlegget Svart 11.August.2021 Hva slags båt er det? Tenkte først Fountain 10 meter pga paden, men ser at det er det ikke Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.