Jump to content

Edit History

Whiskey

Whiskey

Whiskey skrev On 27.4.2019 at 10.04:

Får bli å koble den i bunn med en ventil innerst mot tanken. Da er det lett å strupe den om noe går tett eller noe annet gjør at tanken må kobles fra. Vanskelig å få til på noen annen måte. Passet som fot i hose i Scand Balticen gjorde den i alle fall

IMG_20190427_084106549.jpg.32734584838e1f7a8aa53ef83e77426b.jpg

Da har vi vært utpå et par uker, og må bare si dette ikke er noen høydare så langt. For det første, tanken jeg har fått hadde for kort suge-rør innvendig, dette går nok på reklamasjon, var innom Maritim og konstaterte at de tankene de hadde inne hadde lengre rør. Fikser det når sommerferien er over. Jeg må tømme på vakuum-stasjoner for å få det helt tomt via stuss jeg har satt på nederst.

Giveren som følger med er heller ikke bra. Den henger ofte igjen på "full" selv når tanken er tom. Den er basert på tre pinner som kortsluttes av dritten (ser det ut som i alle fall) tipper det blir hengende dritt på den selv etter tømming. Dessuten var det ikke tett rundt giveren, men etter å ha strammet skruene, rundt den, virker det bedre. Kjipt å måtte banke seg frem til om det er helt fullt eller ikke når man ligger innerst på brygga på Koster med 3 utenpå seg. Noen som vet om en Wema-giver feks passer i samme hullet?

Men om ikke det var nok, så lukter det ikke topp. Ikke helt krise, men jeg begynner å mistenke at tanken ikke er gasstett. Om det er selve plasten som puster, eller om det er rundt mannhullet, er usikkert. Har krøpet rundt og luktet over hele tanken, men kan ikke finne noe spesielt sted det siver ute noe (bortsett fra giveren som nå virker OK). Jeg er rimelig sikker på slangeklemmene (doblet opp alle steder) samt stussene, som er tettet godt med Sikafleks i gjengene. Prøvde med gjengetape først, men det ble ikke tett nok. Tror luftingen min skal være OK med 19mm hele veien.

Noen andre med samme tank? Lukt?

Whiskey

Whiskey

Whiskey skrev On 27.4.2019 at 10.04:

Får bli å koble den i bunn med en ventil innerst mot tanken. Da er det lett å strupe den om noe går tett eller noe annet gjør at tanken må kobles fra. Vanskelig å få til på noen annen måte. Passet som fot i hose i Scand Balticen gjorde den i alle fall

IMG_20190427_084106549.jpg.32734584838e1f7a8aa53ef83e77426b.jpg

Da har vi vært utpå et par uker, og må bare si dette ser ut som et dårlig kjøp så langt. For det første, tanken jeg har fått hadde for kort suge-rør innvendig, dette går nok på reklamasjon, var innom Maritim og konstaterte at de tankene de hadde inne hadde lengre rør. Fikser det når sommerferien er over. Jeg må tømme på vakuum-stasjoner for å få det helt tomt via stuss jeg har satt på nederst.

Giveren som følger med er heller ikke bra. Den henger ofte igjen på "full" selv når tanken er tom. Den er basert på tre pinner som kortsluttes av dritten (ser det ut som i alle fall) tipper det blir hengende dritt på den selv etter tømming. Dessuten var det ikke tett rundt giveren, men etter å ha strammet skruene, rundt den, virker det bedre. Kjipt å måtte banke seg frem til om det er helt fullt eller ikke når man ligger innerst på brygga på Koster med 3 utenpå seg. Noen som vet om en Wema-giver feks passer i samme hullet?

Men om ikke det var nok, så lukter det ikke topp. Ikke helt krise, men jeg begynner å mistenke at tanken ikke er gasstett. Om det er selve plasten som puster, eller om det er rundt mannhullet, er usikkert. Har krøpet rundt og luktet over hele tanken, men kan ikke finne noe spesielt sted det siver ute noe (bortsett fra giveren som nå virker OK). Jeg er rimelig sikker på slangeklemmene (doblet opp alle steder) samt stussene, som er tettet godt med Sikafleks i gjengene. Prøvde med gjengetape først, da de på Maritim foreslo dette, men det ble ikke tett nok. Tror luftingen min skal være OK med 19mm hele veien.

• Create New...