Bergen dørk
Pequod skrev 1 time siden:Det er den første jeg har sett på, den siste må da ha kommet til nylig? Ser at det ikke er noe bilder fra innsiden...
Førstnevnte er ettersett av en som er bilmekaniker. Har ny turbo og nytt eksosbend Båteier er tømrer og har blant annet lagt ny dørk. Mye annet nytt også.
Innvendig ser den fantastisk ut, så jeg slipper oppussingsjobben som ble for mye for meg på gamlebåten. Hadde dårlig samvittighet for hvordan den så ut de to siste årene...
Men alt er selvsagt avhengig av hvordan motoren er, så prøver å få med meg en motorkyndig på tirsdag.
Noen her som kan bli med? ?
Høres veldig bra ut! :-) Det er jo ofte en indikasjon når det ikke foreligger innvendige bilder, og ingenting er finere (synes jeg) enn eldre båter som er oppgradert og i god stand. Dette kan imidlertid være en langt lavere kostnad enn å skifte motor; eller få alvorlig motortrøbbel. Motoren her er jo 35 år gammel og kan være i utmerket stand, men i mitt båtliv har det vært større kostnader og frustrasjoner med det som er under enn over dørken, for å si det slik (og for å leve opp til mitt nickname). Få med deg en motorkyndig eller vent med å ta beslutningen til en motorkyndig har vurdert tingenes tilstand.
Ville også vurdert N26-en med ny motor - høres bra ut det eier her sier og flere bilder kommer visst - og her blir det jo mer å testkjøre og gjøre en mer visuell inspeksjon.
Vi fikk satt inn fabrikkny kvalitetsmotor fra Nanni Diesel i 2013. Dette kostet ca. 150.000,- alene. Med andre ord har du mulighet til å gjøre et godt kjøp her. Motoren har gått kun ca 70 timer.
Båten har vært i familiens eie siden 2005 og har siden den gang fått mye nytt utstyr/deler. Fulgt opp med årlige servicer av fagfolk.