zainka Startet 19.April.2019 Link til dette innlegget Startet 19.April.2019 (redigert) Har en Yamaha f6c hms som jeg forsøker å finne deleliste til på nett. Du vet, sånn exploded view av hele motoren med partnummer og betegnelse. Finner for noen f6c varianter men ikke min hms variant. Det er små men viktige variasjoner. Fant en japansk side hvor jeg kunne legge inn motorens VIN nummer men fikk beskjed om at nummeret var ugyldig. Så jeg antar det er forskjell på hvor i verden motoren er kjøpt Redigert 19.April.2019 av zainka (see edit history) Sitér dette innlegget Vidar Vidnes Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones. William Shakespeare Link to post
zainka Svart 19.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2019 Edit: Har forsøkt følgende side hos Yamaha https://sss.yamaha-motor.co.jp/ypec/ypec/b2c/html5/app/en_NO/parts-search/index.html Har ikke min HMS betegnelse og aksepterer ikke VIN hverkem med eller uten hyphen... Sitér dette innlegget Vidar Vidnes Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones. William Shakespeare Link to post
ivar Svart 19.April.2019 Link til dette innlegget Svart 19.April.2019 (redigert) har brukt boats.net - men som du sier, det er utfordringer mtp hvor i verden motoren er kjøpt. Betegnelser og modeller er ofte ikke helt de samme du må antakelig "oversette" bokstavene, feks HMS hvor om jeg ikke tar helt feil, S = kort stamme, M = manuell start, H = modellvariant. mistenker det kan være denne hvor de har stokket om på bokstavene + lagt til en A...? https://www.boats.net/catalog/yamaha/outboard-by-hp/6hp/f6smha-0313 Redigert 19.April.2019 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
jerognal Svart 19.April.2019 Link til dette innlegget Svart 19.April.2019 Sleit med dette da eg overhalte min forrige F50. Men på de delene eg skulle ha, bunnpanne, eksosrør, coiler og pakningssett kjøpte eg det som var på boats.net. Alle modellene hadde samme delenummer selv om min modell ikke stod i listen. Sitér dette innlegget Link to post
zainka Svart 19.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2019 @Ivar Du traff spikeren nokså greit med riktig side av hammeren. Jeg har tatt utgangspunkt i fakturaen som kom med motoren, kjøpt ved grimstad bådsenter. Jeg kjøpte den brukt. På fakturaen står det F6C HMS og det er det jeg har hatt som utgangspunkt, pluss det som jeg har trodd var VIN nummeret som stod trykt på motoren, Nu har det seg imidlertid slik at jeg fant en plate til på motoren (fant og fant, løfta blikket litt) med en annen markering på. Her står det F6C MH og ikke HMS. MH finner jeg tegninger på så nå er det bare å myse. Men, fortsatt ikke noe VIN nummer som systemet gjennkjenner dog... På den ene plata står det 60S-G3394-20, på den andre (6BX S 1027722 B), S'en antar jeg er S for SHORT Har forstått det slik at 60S... osv er VIN nummeret. Men. Motoren er produsert i Frankrike av MBK Industrie. Mulig jeg må inn i ett annet register for å finne min motor. Takk for tips om boats.net Sitér dette innlegget Vidar Vidnes Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones. William Shakespeare Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.