morpho79 Startet 19.April.2019 Del på Facebook Startet 19.April.2019 Hei! Jeg har av en eller annen grunn et fullstendig irrasjonelt og dårlig begrunnet ønske om å gå til anskaffelse av en windy 22 dc. Båten skal mest brukes til familieturer og fiske, og i den forbindelse lurer jeg på følgende: - om man bedriver forsiktig vask/spyling av dørk, så renner vannet ned på sidene, under tanken og bak i motorrom, før det forhåpentligvis blir pumpet ut av en velfungerende pumpe? Disse båtene er neppe laget for å bedrive noen utstrakt form for fiske, men er det noe problem å jevnlig vaske dørk slik? Er det noen fare for å drukne motor? Hvordan blir kjølrom og motorrom seende ut til slutt? - er det noen som har laget en slags form for skuddsikker selvlensvariant på disse skrogene? Jaja, jeg vet det er klassiker for turer i Oslofjorden, men det kan vel hende den kan brukes til fisketur i vind i nordnorge også? :p Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 19.April.2019 Del på Facebook Svart 19.April.2019 Kjøp heller en båt med plastinnredning og selvlensende dørk kontra og ødlegge en flott klassisk turbåt. Sitér dette innlegget Link to post
morpho79 Svart 19.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2019 Det ante meg at det ville komme et slikt svar ja ? Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 20.April.2019 Del på Facebook Svart 20.April.2019 Har vært med å fiska i en teppegulvbåt, det er ikke noe særlig. Knyte fast stampen bak på badeplattform og håpe du ikke får for mye fisk.. Nei kjøp deg skikkelig bruksbåt først som sist :p selvlensende akterdekk er framtiden Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 20.April.2019 Del på Facebook Svart 20.April.2019 Det vil stinke som et helsike veldig fort og de vil ruste som bare f i motorrommet. Ingen selvlensing er skuddsikker på små båter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.