Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Jeg antar at problemet da er at båten drifter litt for langt når det er fjære? Hvis moring og blåse ligger langt nok ut, så burde det være mulig å justere dette med landtau og tau fra båt til blåse. Akkurat nå har vi et høytrykk om ligger like over oss her i sør-Norge, så vanntanden er rimelig nok litt lavere enn normalt. Eneste hurtigløsning jeg kommer på, er å fire en "daumann"/lodd ned langs moringstauet ved hjelp av sjakkel og ekstra tau som festes i blåsen.

daumann.png.4568b24c5423176adf48517aafeb39ce.png

Solseng

Solseng

Jeg antar at problemet da er at båten drifter litt for langt når det er fjære? Hvis moring og blåse ligger langt nok ut, så burde det være mulig å justere dette med landtau og tau fra båt til blåse. Akkurat nå har vi et høytrykk om ligger like over oss her i sør-Norge, så vanntanden er rimelig nok litt lavere enn normalt. Eneste hurtigløsning jeg kommer på, er å fire en "daumann" ned langs moringstauet ved hjelp av sjakkel og ekstra tau som festes i blåsen.

Solseng

Solseng

Jeg antar at problemet da er at båten drifter litt for langt når det er fjære? Hvis moring og blåse ligger langt nok ut, så burde det være mulig å justere dette med landtau og tau fra båt til blåse. Akkurat nå har vi et høytrykk om ligger like over oss her i sør-Norge, så vanntanden er

rimelig nok litt lavere enn normalt. Eneste hurtigløsning jeg kommer på, er å fire en "daumann" ned langs moringstauet ved hjelp av sjakkel og ekstra tau som festes i blåsen.

• Create New...