bjoris Startet 20.April.2019 Link til dette innlegget Startet 20.April.2019 (redigert) Jeg hadde nettopp inne NBen til vår lokale mekanikker for bytte av belg på drev og generell inspeksjon. Han lakkerte også ett området i forkant av motor og etter 40 nmil i går ser jeg at det nå har lekket litt olje i forkant av motor, det er ørsmå dråper som har blitt spunnet mot babord så det er nok en simering som ikke holder tett ved reimskivene i forkant av motor. Jeg syns reimene var lovlig hardt strammet så det første jeg gjør er å slakke disse, men det spørs vel om det vil hjelpe. Noen tips, er det noe stor jobb å få skiftet dette tror ekspertisen? Ellers ser jeg at temp går til 90 grader og så legger seg stødig på 86 grader, ørlite over midten mellom 80 og 90 grader. Tyder dette på at jeg skulle kjørt systemrens? Ser mange oppgir 80 grader på disse motorene... Når jeg fortøyer og lar motoren gå 5-10 min så er den nede på 80 grader til info. Går med 3200-3300 o/mn Skal ta bilder og legge ut av lekkasjen, jeg kom hjem i mørket i går så det var vanskelig å få tatt skikkelige bilder, men skal ned i båten nå:) Redigert 20.April.2019 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Brigg Svart 20.April.2019 Link til dette innlegget Svart 20.April.2019 Om temperaturen er stabil også når motoren kjøres med bånn gass en periode ville jeg ikke vært bekymret. Samtidig, en runde med rens av kjølerne, om det ikke har vært gjort på lenge, vil være helt kurant forebyggende vedlikehold. Oljesøl i forkant av motoren kan vel bare komme fra to steder, rundt veiva eller akslingen til sjøvannspumpa. Hvis det ikke er søl fra oljeskift eller noe? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
bjoris Svart 20.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2019 Mja, har vel en liten mistanke om at det er denne skuringen med stålbørs som har tatt en simering da om det er denne på vannpumpa for det var i dette området han skrapte lakk og lakkerte på nytt. Vel, ingen stor sak, starte opp nå og det lekker ikke før olja er helt varm. Fikk ikke lastet bilder, men håper jeg får det fikset raskt, kanskje jeg kommer før køen når det ser ut til å ha med jobben som er gjort. Vi får se... det er noe griseri når det spruter olje Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Brigg Svart 20.April.2019 Link til dette innlegget Svart 20.April.2019 Om du mener vannpumpa for ferkvannskjølingen så er det ikke noe olje bak der. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.