bjoris
Jeg hadde nettopp inne NBen til vår lokale mekanikker for bytte av belg på drev og generell inspeksjon. Han lakkerte også ett området i forkant av motor og etter 40 nmil i går ser jeg at det nå har lekket litt olje i forkant av motor, det er ørsmå dråper som har blitt spunnet mot babord så det er nok en simering som ikke holder tett ved reimskivene i forkant av motor.
Jeg syns reimene var lovlig hardt strammet så det første jeg gjør er å slakke disse, men det spørs vel om det vil hjelpe. Noen tips, er det noe stor jobb å få skiftet dette tror ekspertisen?
Ellers ser jeg at temp går til 90 grader og så legger seg stødig på 86 grader, ørlite over midten mellom 80 og 90 grader. Tyder dette på at jeg skulle kjørt systemrens? Ser mange oppgir 80 grader på disse motorene... Når jeg fortøyer og lar motoren gå 5-10 min så er den nede på 80 grader til info. Går med 3200-3300 o/mn
Skal ta bilder og legge ut av lekkasjen, jeg kom hjem i mørket i går så det var vanskelig å få tatt skikkelige bilder, men skal ned i båten nå:)