Jump to content

Edit History

Luna III

Luna III

Heisann. Jeg skal ærlig innrømme at utenbordsmotorer har jeg lite greie på og antagelig har jeg blitt lurt av en Telemarking. Kjøpte en 50hk Mercury 4 takter 2007 modell i fjor høst med kontrollboks og alt tilsynelatende i orden. Ny impeller, olje og oljefilter. Startet opp ved kjøp og den malte som en katt. Så monterte jeg den på en gammel 17fot i vinter. Sjøsatte i våres og første problemet kom. Båten gikk bakover når jeg skjøv spaken fremover. Og nei. Den Mercurykontrollen som var med er ikke konstruert for bytte/koble om inni.  Etter litt prøving og starting ser jeg at det kommer "grå guffe" ut av hullet under kjøkevannstrålen. Dessuten blåser det ut eksos eller luft fra motoren der. Ut i fra det jeg har skrudd tidligere så mistenker jeg altså def topp pakning. Andre gode råd mootas med takk. Regner ikke med at det hjelper å kontakte selger. Har prøvd, men telefonnummeret er ikke i bruk. Dessuten er det jo 6 mnd siden kjøpet. Er det noe å koste på? Eller bør jeg selge den som rep objekt? Og vær snill. Seriøse svar da. 

Luna III

Luna III

Heisann. Jeg skal ærlig innrømme at utenbordsmotorer har jeg lite greie på og antagelig har jeg blitt lurt av en Telemarking. Kjøpte en 50hk Mercury 4 takter 2007 modell i fjor høst med kontrollboks og alt tilsynelatende i orden. Ny impeller, olje og oljefilter. Startet opp ved kjøp og den malte som en katt. Så monterte jeg den på en gammel 17fot i vinter. Sjøsatte i våres og første problemet kom. Båten gikk bakover når jeg skjøv spaken fremover. Og nei. Den Mercurykontrollen som var med er ikke konstruert for bytte/koble om inni.  Etter litt prøving og startin ser jeg at det kommer "grå guffe" ut av hullet under kjøkevannstrålen. Dessuten blåser det ut eksos eller luft fra motoren der. Ut i fra det jeg har skrudd tidligere så mistenker jeg altså def topp pakning. Andre gode råd mootas med takk. Regner ikke med at det hjelper å kontakte selger. Har prøvd, men telefonnummeret er ikke i bruk. Dessuten er det jo 6 mnd siden kjøpet. Er det noe å koste på? Eller bør jeg selge den som rep objekt? Og vær snill. Seriøse svar da. 

• Create New...