mmosberg Startet 20.April.2019 Link til dette innlegget Startet 20.April.2019 Kjøpte et nytt signalhorn på Maritim før forrige sesong. Dette, bare dobbelt. Nå kommer det bare et klikk ved aktivering. Nesten så det høres ut som membranen bare beveger seg til endes. Båten har stått ute, men innbygget gjennom vinteren. Noen med erfaring eller tips til hvordan få liv i hornet? Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Wallas Service Svart 20.April.2019 Link til dette innlegget Svart 20.April.2019 Har du prøvd med strøm rett på hornet? Om ikke det da virker ville jeg kontaktet Maritim og reklamert. Selv om et horn er billig, betyr det ikke at det er reklamasjonsrett på det. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
mmosberg Svart 20.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2019 Hadde med jentungen i båten i dag. Hun trykket ca 1000 x på knappen og da begynte det plutselig å virke. Tror membranene hadde satt seg på en måte. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Worry II Svart 20.April.2019 Link til dette innlegget Svart 20.April.2019 mmosberg skrev 19 minutter siden: Hadde med jentungen i båten i dag. Hun trykket ca 1000 x på knappen og da begynte det plutselig å virke... Fantastisk løsning på problemet ! Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 20.April.2019 Link til dette innlegget Svart 20.April.2019 mmosberg skrev 1 time siden: Hadde med jentungen i båten i dag. Hun trykket ca 1000 x på knappen og da begynte det plutselig å virke. Tror membranene hadde satt seg på en måte. Det har du helt rett i er oversaken. Hvis ikke jentungen gidder å trykke 1000 ganger på knappen neste gang den sitter så kan du spraye rustløser inn i hornet. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 21.April.2019 Link til dette innlegget Svart 21.April.2019 Jeg har en håndholdt tåkelur, som har vært med meg ombord i ca 40 år. Jeg har hatt behov for tåkeluren to-tre ganger på alle disse årene. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Hafrsfjord Svart 21.April.2019 Link til dette innlegget Svart 21.April.2019 (redigert) mmosberg skrev for 19 timer siden: Kjøpte et nytt signalhorn på Maritim før forrige sesong. Dette, bare dobbelt. Nå kommer det bare et klikk ved aktivering...…………….. Noen med erfaring eller tips til hvordan få liv i hornet? Byttet tre slike horn i løpet av like mange år før jeg gav opp. Fulle av rust alle tre. Byttet til dette: https://www.biltema.no/batutstyr/elektrisk-utstyr/signalhorn/bathorn-trompet-2000038063 og det har fungert helt fint de siste 6-7(?) årene. ( men det blir stortsett brukt til å bli testet et par ganger i året ) Redigert 21.April.2019 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.