Jomes Startet 20.April.2019 Link til dette innlegget Startet 20.April.2019 (redigert) Starter min Navman tracker 5500 for første gang i år. Kan ikke finne noen satellitter. Noe nytt oppe i himmelen eller noe annet galt? Redigert 20.April.2019 av Jomes (see edit history) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Lars H. Svart 20.April.2019 Link til dette innlegget Svart 20.April.2019 Har ikke GPS'n vært på siden sist sesong, kan det faktisk ta flere timer før den finner satellittene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jomes Svart 20.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2019 Takk. Jaggu dukket de opp etter 30 min. Takk for svar. Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Jomes Svart 21.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2019 Hmmm. Ligget ute i natt. Som over strevet min GPS med innhente satellitter. Etter ca 30 min dukket de opp. Prøver nå å starte opp igjen, også nå innhenter den satellitter. Ca 30 minutter nå og ingen funnet. Gårsdagens funn av satellitter dukket opp når jeg slo på. Etter 5 minutter forsvant dem. Skal det nå være sånn etter vinterdvalen? Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Lars H. Svart 21.April.2019 Link til dette innlegget Svart 21.April.2019 Dersom "antennesoppen" er en aktiv GPS, har den innebygget batteri (knappcelle) som skal huske almanakken for hvor satellittene skal være. Det batteriet kan ha tatt kvelden, det er vel en ikke helt ny plotter du har? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jomes Svart 21.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2019 Nei den er ikke ny.eldre sak. Antennespppen er av denne typen. Er denne aktiv? Er det mulig å bytte batteri evnt? Jeg tenkte kanskje at det var noe batteri inne i GPS som har tatt kvelden, dermed forsvant minnet . Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Lars H. Svart 21.April.2019 Link til dette innlegget Svart 21.April.2019 En slik "sopp" kalles ofte kun for antenne, men denne er en GPS-mottaker med innebygget antenne. Om den har innebygget backup batteri, vet jeg ikke og heller ikke hvor lett den er å åpne om det er dårlig batteri som er problemet. Men kanskje noen andre vet mer? Du kan også Google GPS 1330, kanskje du finner noe der? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 21.April.2019 Link til dette innlegget Svart 21.April.2019 Kan det have noget at gøre med kalenderrullet i GPS-systemet forleden? Sitér dette innlegget Link to post
Jomes Svart 22.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2019 skulle ha vist om det er batteri til internminne på denne gps Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Jomes Svart 22.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2019 Jeg ligger utpå nå. Jeg lot gps stå på i hele natt. Da hadde den alle satellitter den fant fra igår kveld. Så starter jeg den på nytt nå idag ...etter 5 min kommer denne mld opp ..se bilde. Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
MorganX Svart 22.April.2019 Link til dette innlegget Svart 22.April.2019 (redigert) Har du oppdatert software for plotteren din? Redigert 22.April.2019 av MorganX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Baard Svart 22.April.2019 Link til dette innlegget Svart 22.April.2019 Jeg har samme plotter i min båt, og jeg har tidvis slitt med det samme. Det er et valg i menyen som er for å resette GPS delen. Etter resett har det fungert for meg. Dette kan nok ha sammenheng med at batteriet som skal holde fix mellom bruk er utladet. Sitér dette innlegget /Baard Link to post
Terik88 Svart 24.August.2019 Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 (redigert) Har en Navman 5500 uten "soppen" med innebygd antenne sak som fulgte min båt som ikke finner satellitter i det hele tatt. Den er lik din, men når jeg åpnet min så var den antennen (tror jeg) knekt av 2 lodde punkter. Loddet dem på og sjekket kontakten til "klokke" batteriet og det var greit. Monterte den på festet igjen og skrudde den på og ikke fanken om det dukker opp noen satellitter. Noen nevnte service på dette? Redigert 24.August.2019 av Terik88 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.