Jump to content

Edit History

zainka

zainka

Har problemer med at det er dårlig kjøling i min Yamaha F6CMH (6Hp) utenbordsmotor.
Mistenker at det har vert slurvet (meg) med konservering i høst og at frysepkt for kjøleveska har vert for høy.

Det kommer vann ut inne i stammen, kan ikke se helt hvor men det går ett stig-rør fra gummimuffen til impeller huset

og opp til ... toppen av stammen. Tror det er her det er problemer, at det har sprekt eller no. Det kommer bittelitt vann ut i en

pistrete stråle fra utløpet til kjølevannet men også en del vann kommer ut inne i stammen..

Har koblet fra underhuset og sjekket/byttet impeller. Den pumper vann men det kommer som sakt ikke ut oppe.

Har blåst igjennom stigrøret og hører det kommer luft ut fra kjølevanns utløpet, men dersom jeg tetter utløpet så hører jeg det

kommer luft ut ett sted i øvre del av stammen også . Hvor tett skal dette være?

Noen som har erfaring med å skifte dette røret? Har tenkt at i beste fall kan jeg evt. tette det med en krympeslange med lim, men

da må jeg først få det ut fra stammen.  Erfaringer?

zainka

zainka

Har problemer med at det er dårlig kjøling i min Yamaha F6CMH (6Hp) utenbordsmotor.
Mistenker at det har vert slurvet (meg) med konservering i høst og at frysepkt for kjøleveska har vert for høy.

Det kommer vann ut inne i stammen, kan ikke se helt hvor men det går ett stig-rør fra gummimuffen til impeller huset

og opp til ... toppen av stammen. Tror det er her det er problemer, at det har sprekt eller no. Det kommer bittelitt vann ut i en pistrete stråle fra

men også en del vann inne i stammen..

Har koblet fra underhuset og sjekket/byttet impeller. Den pumper vann men det kommer som sakt ikke ut oppe.

Har blåst igjennom stigrøret og hører det kommer luft ut i utløpet, men dersom jeg tetter utløpet så hører jeg det

kommer luft ut ett sted i øvre del av stammen. Hvor tett skal dette være?

Noen som har erfaring med å skifte dette røret? Har tenkt at i beste fall kan jeg evt. tette det med en krympeslange med lim, men

da må jeg først få det ut fra

zainka

zainka

og opp til ... toppen av stammen. Tror det er her det er problemer, at det har sprekt eller no. Det kommer bittelitt vann ut i en pistrete stråle fra

men også en del vann inne i stammen..

Har blåst igjennom stigrøret og hører det kommer luft ut i utløpet, men dersom jeg tetter utløpet så hører jeg det

kommer luft ut ett sted i øvre del av stammen. Hvor tett skal dette være?

da må jeg først få det ut fra

• Create New...