zainka
Så var det ikke nevnte stigrør lell som var defekt, Oppnådde muligens kun avdekking av inkompetanse..
Gummimuffen fra impeller og til stigrør satt litt dårlig derrav lekasje i stamme . Fikk fikset det men fortsatt var det ikke noe vann ut fra utløpet til kjølevannet. Men, så ser jeg at denne motoren har jo en fantastisk innretning kalt termostat. Det betyr vel at det ikke vil komme noe vann gjennom kjølesystemet før denne åpner seg, eller?
Her må dere som kan mekanikk klarere litt. Når jeg hadde min gamle båt med B20 motor så var det så vidt jeg husker to kjøle sløyfer hvor kjølevannet gikk, det ene kun når termostat var åpen, men det gikk alltid kjølevann i den andre sløyfen. Men hvordan er det på en slik motor som denne min lille påhenger? Har jo spreng-skisse/"exploded view" av motoren men klarer ikke helt å se om det er ett todelt kretsløp (som jeg tror B20 har) eller om det er ett. For dersom det siste er tilfelle kan det vel stemme at det ikke skal komme noe mer enn en pistre stråle ut før termostaten åpner seg ordentlig? Og i såfall vill impeller bare stå og presse vann på måfå intill termostat åpner seg?
Hadde jo vert fint om det var slik, for da kan jeg skru skiten sammen i gjen og sjøsette <sigh>