Jump to content

Edit History

PiperBill

PiperBill

Hvilken av de nye forfiltrene / vann utskiller er mest brukervennlig med tanke på å bytte filteret i farten? Jeg har Baldwin Dahl 200 fra båten var ny i 98. Den fungerer fint og har et stort å glasskuple slik at det er lett å se evt. vann. Men jeg synes det er tungvint å bytte filter på. Tungt å sette sammen igjen og tar langt tid å fylle med diesel før motoren kan startes. Kan fylle den før montering men da er det tungt og vanskelig å få på plass med nesten 4 liter drivstoff inne.. Det går greit når båten står fortøyd men å måtte bytte ut på sjøene hadde nesten vært umulig.

Båten er en Baltic med Vetus motor på 7.3 liter.

PiperBill

PiperBill

Skal bytte forfilter men hva anbefales?

Hvilken av de nye forfiltrene / vann utskiller er mest brukervennlig med tanke på å bytte filteret i farten? Jeg har Dahl 200 fra båten var ny i 98. Den fungerer fint og har et stort å glasskuple slik at det er lett å se evt. vann. Men jeg synes det er tungvint å bytte filter på. Tungt å sette sammen igjen og tar langt tid å fylle med diesel før motoren kan startes. Kan fylle den før montering men da er det tungt og vanskelig å få på plass med nesten 4 liter drivstoff inne.. Det går greit når båten står fortøyd men å måtte bytte ut på sjøene hadde nesten vært umulig.

Båten er en Baltic med Vetus motor på 7.3 liter.

• Create New...