Jump to content

Erfaringer med Nogva Nanni Diesel 175hk?

Rakse

Recommended Posts

Hei! Jeg har to slike i kjelleren hos meg! Hvilken årsmodell er den du skal se på?

Mine er Toyota Landcruiser 3.0 liters turbodiesel og intercooler. Common rail. Veldig solide maskiner. Marinisert av Nanni i Frankrike importeres av Nogva motorfabrikk. På Østlandet selges de av Engelsviken slipp. 

Det eneste er at du må skifte registerreim med jevne mellomrom. Og pumpa til impelleren er grisedyr. Eksosbenda er en svakhet. Der sitter det nemlig messingalbue mot aluminium. Det gir en håpløs tæring. Jeg har derfor byttet disse ut med kompositt (altså albuene, ikke benda).

Stillegående og et pent forbruk på 7-8 liter pr time ved 1800 o/min. 

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

trulsant skrev On 23.4.2019 at 20.09:

Er mye Toyota og slike basemotorer, som instrumenteres opp og gjøres klare for den bruk de skal inn i.

OG så har Nogva ett renommé for å ha veldig god service, og deler på lager for rask utsendelse.

TA

Vis hele sitatet  

Takk for oppfølging ;-)

ivar skrev On 23.4.2019 at 18.19:

Nogva er en velrennomert motorleverandør til fiskebåter og proffmarked gjennom mange år

http://www.nogva.no/no/produkter/fremdrift/nanni

Vis hele sitatet  

Takk for svar. Har vært inne på linken og kikka :-)

Rakse skrev On 25.4.2019 at 19.08:

Erikda

Det er en 06 Nogva Nanni Diesel TDI 4.380 175 hk. Antar at det er de samme utfordringene med denne. Men så lenge jeg er klar over det så går det forsovet greit. Hva vil du si er intervallene på reima da?

Vis hele sitatet  

Du går full verkstedsindustrien som PDF hvis du kontakter Nogva. 

Jeg skriver av nummeret på multireima og registrrreima og kjøper komplette sett på Toyota. Det blir en helt annen pris. Nå skrur jeg selv og bytter alt selv. 

Jeg byttet mine etter fem år som da var 550 timer. Mine maskiner er fra 2010. Bytter kjøleveske samtidig. Du kan se litt av  prosessen på min tråd om registerreimbytte her: 

Det var jo ikke antydning til slitasje på mine reimer. Du må bytte strammere og løpehjul samtidig. 

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...