Rakse Startet 23.April.2019 Link til dette innlegget Startet 23.April.2019 Vurderer kjøp av en Nimbus 2600 med Nogva Nanni Diesel 175hk. Motormerket er ukjent for meg og mine bekjente båtfolk. Noen av dere som har erfaringer med denne motoren? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.April.2019 Link til dette innlegget Svart 23.April.2019 Nogva er en velrennomert motorleverandør til fiskebåter og proffmarked gjennom mange år http://www.nogva.no/no/produkter/fremdrift/nanni Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
trulsant Svart 23.April.2019 Link til dette innlegget Svart 23.April.2019 Er mye Toyota og slike basemotorer, som instrumenteres opp og gjøres klare for den bruk de skal inn i. OG så har Nogva ett renommé for å ha veldig god service, og deler på lager for rask utsendelse. TA Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 23.April.2019 Link til dette innlegget Svart 23.April.2019 Sunnmøringer! :-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Chilli Solbris Svart 25.April.2019 Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 Hei! Jeg har to slike i kjelleren hos meg! Hvilken årsmodell er den du skal se på? Mine er Toyota Landcruiser 3.0 liters turbodiesel og intercooler. Common rail. Veldig solide maskiner. Marinisert av Nanni i Frankrike importeres av Nogva motorfabrikk. På Østlandet selges de av Engelsviken slipp. Det eneste er at du må skifte registerreim med jevne mellomrom. Og pumpa til impelleren er grisedyr. Eksosbenda er en svakhet. Der sitter det nemlig messingalbue mot aluminium. Det gir en håpløs tæring. Jeg har derfor byttet disse ut med kompositt (altså albuene, ikke benda). Stillegående og et pent forbruk på 7-8 liter pr time ved 1800 o/min. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Rakse Svart 25.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 Erikda Det er en 06 Nogva Nanni Diesel TDI 4.380 175 hk. Antar at det er de samme utfordringene med denne. Men så lenge jeg er klar over det så går det forsovet greit. Hva vil du si er intervallene på reima da? Sitér dette innlegget Link to post
Rakse Svart 25.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 trulsant skrev On 23.4.2019 at 20.09: Er mye Toyota og slike basemotorer, som instrumenteres opp og gjøres klare for den bruk de skal inn i. OG så har Nogva ett renommé for å ha veldig god service, og deler på lager for rask utsendelse. TA Vis hele sitatet Takk for oppfølging ;-) ivar skrev On 23.4.2019 at 18.19: Nogva er en velrennomert motorleverandør til fiskebåter og proffmarked gjennom mange år http://www.nogva.no/no/produkter/fremdrift/nanni Vis hele sitatet Takk for svar. Har vært inne på linken og kikka :-) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 25.April.2019 Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 Rakse skrev On 25.4.2019 at 19.08: Erikda Det er en 06 Nogva Nanni Diesel TDI 4.380 175 hk. Antar at det er de samme utfordringene med denne. Men så lenge jeg er klar over det så går det forsovet greit. Hva vil du si er intervallene på reima da? Vis hele sitatet Du går full verkstedsindustrien som PDF hvis du kontakter Nogva. Jeg skriver av nummeret på multireima og registrrreima og kjøper komplette sett på Toyota. Det blir en helt annen pris. Nå skrur jeg selv og bytter alt selv. Jeg byttet mine etter fem år som da var 550 timer. Mine maskiner er fra 2010. Bytter kjøleveske samtidig. Du kan se litt av prosessen på min tråd om registerreimbytte her: Det var jo ikke antydning til slitasje på mine reimer. Du må bytte strammere og løpehjul samtidig. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.