Arild Bakkland Startet 24.April.2019 Link til dette innlegget Startet 24.April.2019 (redigert) Da har jeg solgt godbåten vår (Hui 900) etter 5 fantastiske år og jakten på en erstatter er i gang. Grunnen til salg er at barna nå ønsker å ha hver sin lugar og snille som vi er, etterkommer vi ønskene deres. Når det gjelder vår neste båt, er jeg ganske bestemt på at jeg vil ha en båt med fast aksling for lavest mulig vedlikeholds kostnader/ jobb/ driftssikkerhet. Av samme årsak ønskes også enkel motorisering. Vi er også på jakt etter 3 separate lugarer, men ønsker ikke akterlugar (vil gjerne ha stort akterdekk/ badeplattform). Vi vil også at det skal gå an å lukke bakveggen mot akterdekket når det blir rått og kjølig. På vår forrige båt (Hui 900) satt jeg mye på taket og styrte båten med foten, gjennom takluka, noe som fungerte fint, men ved oppgradering av båt, hadde det vært gøy å sitte ordentlig på taket, så en flybridge hadde vært hyggelig, men ikke et must. I tillegg til nevnte krav, vil jeg gjerne at båten er godt ustryrt (Autopilot, VHF, hekk og baugpropeller), med generøse kapaisteter hva gjelder dieseltank, vann, septiktank og strøm (vi liker å være lenge av gangen i uthavn). Som om ikke nevnte kvaliteter/ krav er nok, har jeg til og med et øvre prisleie å forholde meg til og det begrenser seg til ca 1 000 000 kr...og helst ikke over 15 år gammel :O Er det noen som har tips til hva som kan være aktuelt å se etter? Redigert 24.April.2019 av Arild Bakkland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 24.April.2019 Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Hvis du vil have en motor, aksel og tre kabiner, så tænker jeg, at du må over i noget trawler-type. Har du krav til cruisehastighed også? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.April.2019 Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Flem 340/350 og Sun 33 har 3 cabiner Sitér dette innlegget Link to post
Arild Bakkland Svart 24.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Jeg vil helst kunne ha en marsjfart på oppimot 20 knop. Er vant til 10-11 knop, så alt over er positivt :) Sitér dette innlegget Link to post
Arild Bakkland Svart 24.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Takk for tips! Jeg har lurt litt på Flem og ser det ligger noen ute nå, men alle har drev. Sun fikk jeg beskjed av en bekjent om å holde meg unna om jeg skulle ha aksling, for de er visst bygget primært for drev og de som har aksling var visst ikke så bra konstruert. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 24.April.2019 Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Flem får du med aksel også, men kanskje ikke så stort akterdekk? Viknes 1030 K3 passer vel til behovet, men faller nok litt utenfor budsjett, hvertfall om du skal ha sunbridge. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.April.2019 Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Arild Bakkland skrev 6 minutter siden: Takk for tips! Jeg har lurt litt på Flem og ser det ligger noen ute nå, men alle har drev. De med aksling blir ganske fort solgt, så du må være "på" der, ja. Alltid likt disse båtene. Skroget finner du igjen på nyere modell som heter Spirit 360. Men jeg tror de er over ditt budsjett. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 24.April.2019 Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Sun 33 med aksel @Worry II ? Hvilke motorer er typiske i disse? Enig ang. Flem, flotte båter. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Worry II Svart 24.April.2019 Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 blue moon skrev 14 minutter siden: Sun 33 med aksel @Worry II ? Hvilke motorer er typiske i disse? Tror det var Sleipner, Simrad eller Jabsco, eller noe... Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 24.April.2019 Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Mulig jeg tar feil, men er det ikke slik at man mister den tredje kabinen i Sun 33 når man har aksel? At motoren "tar" den plassen når den flyttes fremover? Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.