Jump to content

Tips til cabincruiser med fast aksling, 3 lugarer og stort akterdekk?

Arild Bakkland

Recommended Posts

Da har jeg solgt godbåten vår (Hui 900) etter 5 fantastiske år og jakten på en erstatter er i gang. Grunnen til salg er at barna nå ønsker å ha hver sin lugar og snille som vi er, etterkommer vi ønskene deres. 

Når det gjelder vår neste båt, er jeg ganske bestemt på at jeg vil ha en båt med fast aksling for lavest mulig vedlikeholds kostnader/ jobb/ driftssikkerhet. Av samme årsak ønskes også enkel motorisering. Vi er også på jakt etter 3 separate lugarer, men ønsker ikke akterlugar (vil gjerne ha stort akterdekk/ badeplattform). Vi vil også at det skal gå an å lukke bakveggen mot akterdekket når det blir rått og kjølig. På vår forrige båt (Hui 900) satt jeg mye på taket og styrte båten med foten, gjennom takluka, noe som fungerte fint, men ved oppgradering av båt, hadde det vært gøy å sitte ordentlig på taket, så en flybridge hadde vært hyggelig, men ikke et must. I tillegg til nevnte krav, vil jeg gjerne at båten er godt ustryrt (Autopilot, VHF, hekk og baugpropeller), med generøse kapaisteter hva gjelder dieseltank, vann, septiktank og strøm (vi liker å være lenge av gangen i uthavn). Som om ikke nevnte kvaliteter/ krav er nok, har jeg til og med et øvre prisleie å forholde meg til og det begrenser seg til ca 1 000 000 kr...og helst ikke over 15 år gammel :O

Er det noen som har tips til hva som kan være aktuelt å se etter?

Redigert av Arild Bakkland (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...