Jump to content

Er det mulig å splitte signal fra aktiv gps antenne?

dsm

Recommended Posts

Som emnetittel sier lurer jeg på om det er mulig å splitte signal fra aktiv gps antenne (NMEA0183) til flere brukere. Såvidt jeg har forstått er det kun enveis kommunikasjon fra antennen til brukere.

Jeg ønsker i utgangspunktet å fordele signal til to kartplottere og en vhf fra en og samme antenne. Antennens 3 tilkoblinger er +12 V, GPS output og ground.

Tenker jeg riktig når jeg tror det er mulig å koble inn to ekstra ledere på GPS output og gnd og rute disse til hver sin enhet?

dsm

Hei,

Om det er "ekte" NMEA grensesnitt på alle enhetene så går dette bra. Ekte NMEA er at begge signalene er isolert i forhold til 0 volt. Men det er flere leverandører som leverer NMEA telegrammet, der en av lederene er lagt til 0 volt og den andre sender signalet. Om så er tilfelle kan du i værste fall få problemer. Men som regel går også dette bra, så lenge man snakker om enveiskommunikasjon 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...