Martine29 Startet 24.April.2019 Link til dette innlegget Startet 24.April.2019 Heisan. Kort spørsmål, hvor mye olje er det mellom min og max på peilepinne? Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 24.April.2019 Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 ca 2 liter, men sjekk når du fyller på olje, er ikke bra og ha for mye olje på motoren, midt i mellom strekene er riktig mengde Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 24.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 Takk for tipset, skal fikse det i morgen. En ting er bra sikkert, å skifte oljefilter på denne motoren i en Westbas 29 er et sant helvete. Får jo bare knapt til å bruke ei hånd jo. Og disse motorene var jo standard utrustning. Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 24.April.2019 Link til dette innlegget Svart 24.April.2019 (redigert) trangt om plassen, enda værre å skifte impeller, da er det lettest å skru ut dynamo og impeller pumpe. Men du får ikke bedre motorer da, dette er motorer som går mange 1000 timer med riktig vedlikehold og bruk, den Japanske utgaven LH serien er enda bedre, dem er det så god legering i motorer og utstyr at det trengs ikke sinkannoder, LHA serien som du har er Amerikansk produsert med dårligere legering, derfor er det 5-6 anoder på dem motorene Redigert 24.April.2019 av Andor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 25.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 Det er vel den japanske utgaven jeg har. På de 6 åra jeg har hatt motoren så har det absolutt ikke vært problemer, kun bytta eksosbend. Og motoren er fra 93. Da får jeg bare leve med at enkelte sørvispunkter er litt knotete....takk for info. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 25.April.2019 Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 Andor skrev for 12 timer siden: ca 2 liter, men sjekk når du fyller på olje, er ikke bra og ha for mye olje på motoren, midt i mellom strekene er riktig mengde Enig at det er et bra utgangspunkt. Alle motorer har oljenivå basert på at motoren står i vater. Har kjørt Forden mellom 1/2 og minimum i 30 år da peilerpinnen står i forkant og motoren står på skrå, oljepumpen er i akterkant. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Andor Svart 25.April.2019 Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 så det nå at du har LH serien :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.