Thijn Smits
Hei alle sammen! :)
Nå har jeg begynt å reparere båten min, som jeg kjøpte i fjor. Denne kjøpte jeg med en 90hk Johnson fra 84. Hadde båten på vannet rett før sesong slutt. Det var min første og siste gang jeg kjørte båten alene. Klarte nesten å rive av hele akterspeilet den turen, så jeg fjernet motor og innredning. Innvendig har jeg malt på nytt, og nå har jeg da begynt å se hvordan tilstanden på akterspeilet er. Det jeg fikk se var ikke bra... men ikke uventet, fordi jeg var 110% sikker at den var rotten uansett. I hele vinter har jeg undersøkt og lært om måten på å reparere et akterspeil på. Det viser seg til å være mange måter haha.
Har til slutt valgt å ta den mest usikre veien. Dermed å fjerne gammel finer fra utsiden, istedenfor innsiden. Dette fordi jeg trodde jeg hadde dårlig plass. Nå viser det seg at akterspeilet er 2 delt? noe jeg ikke visste, og nå tenker jeg å fjerne dørken ved enden og fjerne all rotten finer fra innsiden. Dette fordi jeg aldri kommer til å få ut alt fra utsiden. Hvis dere har noen tips eller råd til meg, ville det vært supert! :) Har også bilder, så er det kanskje lettere å forstå :)