Jump to content

Forslag til baugfendring aluRIB arbeidsbåt?

Sofaseileren

Recommended Posts

Vi har en  svært bred 19 fots aluminiumsRIB som arbeids og dykkebåt. Båten skal nå få en etterlengtet ansiktsløftning, og nå ser vi etter en løsning i baugen. 
Den er preget av sammenstøt med land, og ser ikke pen ut.  Vi kan tenke oss en bred, solid, røff  (enkel og billig) permanent fendring av baugen, som skjuler bulkene som er der i dag. 
Det er 2 påsveisede øyer på hver side (Synes kanskje best på bildet i midten) som jeg tenker meg at fendringen kan festes i, og jeg ser gjerne for meg en løsning av bildekkgummi. Vi kunne tenkt oss råd og forslag på hvordan dette kan gjøres i praksis. 

Pilt baug.jpg

Pilt_CIMG0846.JPG

Pilt NorSub.jpg

Pukkverk og mange smlteverk, asfaltverk og betongblanderier mm er store forbrukere. Hør om de har noen rester.

Ble tidligere brukt i hestemiljøer som underlag i bokser, men vet ikke om de gjør det enda.

Finnes i alle bredder og opptil 25 mm tykkelse.

På store dekkverksteder kan du få dekkbane beregnet på regummiering av lastebildekk.

Redigert av mons (see edit history)

Mons

Melkebøndene brukte i alle fall tidligere madrasser som kuene lå på. Brukes gjerne fortsatt for å gi kuene et mykt underlag. Disse er vel rundt 2 cm tykke. En ishall i nærheten benytter de samme på gulvet der spillerne skal gå med skøyter på. De jeg har sett tror jeg er interlockutgaven på denne siden: https://www.reimelandteknikk.no/produktkategori/storfe/kuseng-og-gummimatter/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...