Sofaseileren Startet 25.April.2019 Link til dette innlegget Startet 25.April.2019 Vi har en svært bred 19 fots aluminiumsRIB som arbeids og dykkebåt. Båten skal nå få en etterlengtet ansiktsløftning, og nå ser vi etter en løsning i baugen. Den er preget av sammenstøt med land, og ser ikke pen ut. Vi kan tenke oss en bred, solid, røff (enkel og billig) permanent fendring av baugen, som skjuler bulkene som er der i dag. Det er 2 påsveisede øyer på hver side (Synes kanskje best på bildet i midten) som jeg tenker meg at fendringen kan festes i, og jeg ser gjerne for meg en løsning av bildekkgummi. Vi kunne tenkt oss råd og forslag på hvordan dette kan gjøres i praksis. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.April.2019 Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 Er det mulig å sveise, så vil eg annbefale å montere flattjern for innfesting av D list. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
mons Svart 25.April.2019 Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 På denne båten ville jeg valgt et stykke av et transportbånd og skjært til i passe fasong og festet stramt til de tilgjengelige festene. Ser ut for at du treffer med hele baugen. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Sofaseileren Svart 25.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 (redigert) Mons: Dette høres interessant ut. Vet ingen ting om transportbånd. er det ulike typer, og hvor kan jeg få tak i feks brukte stykker? PS: Båten ble kjøpt ferdigbulket... Redigert 25.April.2019 av Sofaseileren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 25.April.2019 Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 (redigert) Pukkverk og mange smlteverk, asfaltverk og betongblanderier mm er store forbrukere. Hør om de har noen rester. Ble tidligere brukt i hestemiljøer som underlag i bokser, men vet ikke om de gjør det enda. Finnes i alle bredder og opptil 25 mm tykkelse. På store dekkverksteder kan du få dekkbane beregnet på regummiering av lastebildekk. Redigert 25.April.2019 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Big Horn Svart 26.April.2019 Link til dette innlegget Svart 26.April.2019 Hva med å skære ut et passende stykke av et traktordekk. Dette er stivt nok til at det vil fungere som en utmerket støtdemper om du sørger for å ha 5-10 cm luft mellom skroget og dekket der den kjøres mot land. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.April.2019 Link til dette innlegget Svart 26.April.2019 En seksjon av et bredt lastebildekk kan også funke. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Frivakten Svart 26.April.2019 Link til dette innlegget Svart 26.April.2019 Har en "pen" cabincruiser som jeg kunne tenke meg å ha en solid fast baugfender på. Fra yrkesbåtene jeg har jobbet på savner jeg feks muligheten å legge snuta mot brygga. Er det mulig å hvitmale bildekk? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Big Horn Svart 26.April.2019 Link til dette innlegget Svart 26.April.2019 Det går ikke an å hvitmale et materiale som skal flexe under sammenstøt. Jeg har alltid brukt Bruceankeret som støtfanger når man skal holde baugen mot kaia.... Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 26.April.2019 Link til dette innlegget Svart 26.April.2019 På Mørejeten har vi ei brei list limt ned langs hele baugen og en meter innunder båten. Ca to cm tykk på midten og går ned til ca 0.5 cm i ytterkantene. Total bredde ca 30 cm. Firma i Grimstad som solgte den, men jeg husker ikke hva den heter. Svært fornøyd. Sitér dette innlegget Mons Link to post
tilplan Svart 29.April.2019 Link til dette innlegget Svart 29.April.2019 Melkebøndene brukte i alle fall tidligere madrasser som kuene lå på. Brukes gjerne fortsatt for å gi kuene et mykt underlag. Disse er vel rundt 2 cm tykke. En ishall i nærheten benytter de samme på gulvet der spillerne skal gå med skøyter på. De jeg har sett tror jeg er interlockutgaven på denne siden: https://www.reimelandteknikk.no/produktkategori/storfe/kuseng-og-gummimatter/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.