Jump to content

Edit History

Joerg Becker

Joerg Becker

Vel, når det skjer ved bestemt turtall (og belastning bl.a. pga. økende utgangseffekt) tyder det for meg først og fremst på noe feil 
enten med reimen som begynner å skli, eller "noe" som vibrerer og så mister kontakt (også kabelsko).

Når det er fjær under kullbørstene da er det ikke til å kjenne utenpå dynamoen,
bare å måle eller å sjekke fysisk.
Er det lager da høres det ofte allerede, når en vet hva man skal høre etter,
eller kan kjennes når reimen er løs og akslingen på dynamoen dreies / rystes / bankes på med håndkraft.
Det er dårlig å forklare per tekst, i alle fall for meg, men resonansen kan så være nok at kullbørstene "dettes" bort fra sliperingene
når det samtidig ligger masse støv i føringen.

Vi forutsetter her så klart at både batteriet (inkl. BMS) og kabelkontakter er ok.
NB: Gjelder også for kabelkontaktene til måleinstrumentet som brukes.

:fishing:
Jørg

Joerg Becker

Joerg Becker

Vell, når det skjer ved bestemt turtall (og belastning bl.a. pga. økende utgangseffekt) tyder det for meg først og fremst på noe feil 
enten med reimen som begynner å skli, eller "noe" som vibrerer og så mister kontakt (også kabelsko).

Når det er fjær under kullbørstene da er det ikke til å kjenne utenpå dynamoen,
bare å måle eller å sjekke fysisk.
Er det lager da høres det ofte allerede, når en vet hva man skal høre etter,
eller kan kjennes når reimen er løs og akslingen på dynamoen dreies / rystes / bankes på med håndkraft.
Det er dårlig å forklare per tekst, i alle fall for meg, men resonansen kan så være nok at kullbørstene "dettes" bort fra sliperingene
når det samtidig ligger masse støv i føringen.

Vi forutsetter her så klart at både batteriet (inkl. BMS) og kabelkontakter er ok.
NB: Gjelder også for kabelkontaktene til måleinstrumentet som brukes.

:fishing:
Jørg

• Create New...