Jump to content

Edit History

hegra

hegra

lr-80 skrev On 28.6.2021 at 13.18:

Det frister nesten mest å koble ut dynamolading på start, og sette opp en vanlig a/c-lader fra inverteren, så får jeg full ladeeffekt til forbruk. Evt en fastmontert d/c-d/c-lader.  

Mmja, bare for og oppklare litt. Jeg tror du har en direkte kabel fra dynamo til start som ikke skal være der i ditt oppsett. Det gjør at startbatteri lades direkte , mens forbruk lades via skillediode og derfor får ca 1 volt lavere spenning. Om du måler skillediodens inngang så husk og sette hovedbrytere på, men motor skal være stoppet. Og gjerne bilder av dynamoens bakside samt skillediode. 

hegra

hegra

lr-80 skrev On 28.6.2021 at 13.18:

Det frister nesten mest å koble ut dynamolading på start, og sette opp en vanlig a/c-lader fra inverteren, så får jeg full ladeeffekt til forbruk. Evt en fastmontert d/c-d/c-lader.  

Mmja, bare for og oppklare litt. Jeg tror du har en direkte kabel fra dynamo til start som ikke skal være der i ditt oppsett. Det gjør at startbatteri lades direkte , mens forbruk lades via skillediode og derfor får ca 1 volt lavere spenning. Om du måler skillediodens inngang så husk og sette hovedbrytere på, men motor skal være stoppet.  

• Create New...