Torsen67 Startet 26.April.2019 Link til dette innlegget Startet 26.April.2019 Da har jeg kommet frem til at båten blir malt meste år, en KB 27cc. Får 2-komp maling til grei pris. Sparkle, slipe og pusse må til uansett. Hvor mange liter må man beregne under fenderlisten? Kan nok mest sammenlignes med en Wiking 28 som er en mer kjent båt. Og, maler man bare ned til der vannlinja/bunnstoffet går? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 26.April.2019 Link til dette innlegget Svart 26.April.2019 Står båten på land? Ville tatt et røfflig overslag, gå langs båten med tommestokken og beregne omtrentlig kvadratmeter per side. Malingsprodusenten oppgir hvor mange kvadratmeter malinga dekker per liter. Så er det bare å gange opp med overslaget og doble dette hvis du tenker to strøk. Uansett vil malingen sin dekningsgrad variere fra person til person og etter hvilket utstyr du bruker for å påføre malingen. Selv maler jeg alltid tynne strøk (men slik at malingen dekker) med skumrulle ved slik maling, mens andre kommer gjerne bare halvveis med samme boksen. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 26.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2019 Ja, det er typisk for meg at jeg maler tynne strøk om det er tak eller vegger. Det blir bare sånn. Men har hørt at mellomtjukt gir bedre resultat da malingen siger litt mer ut og blir blankere. Ja, båten skal stå på land. Tenkte å starte til høsten med å fjerne ting og tang fra skroget som badeplattform og div gjennomføringer. Skal støpe ny badeplattform ila vinteren, så da får de identisk farge. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 27.April.2019 Link til dette innlegget Svart 27.April.2019 Kanskje du vil dele fremgangen i arbeidet med oss andre? Det vil nok bli både motgang og mest medgang med slikt arbeid. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 2.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2019 Ja, jeg kan komme tilbake på det. Båten vil selvsagt stå på land. Ser for meg skumrulle og fordriver. Dette blir uansett ikke før til høsten. Ser for meg en hvitfarge ala det Windy brukte på 80-90 tallet. Da lar vel sikkert fargekode seg oppdrive også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.