Jump to content

Motor og drev info. Infra 727

No1

Recommended Posts

Lurte bare på om det er noen her som har litt info om infra 727? Hvilken motor og hvilket drev kom de ut med. Har kjøpt et restaurering s prosjekt uten motor og drev. Vurderer mercruiser 496ho og et bravo 1 drev, men har ikke greie på dette så litt ‘’ ekspert’’ hjelp hadde vært greit.

Er øvre veksel likt på bravo 1,2 og 3?

Hvordan finne rett utveksling ?

all info settes pris på.

Drømmebåten min på 80-tallet, så jeg tillater meg å komme med litt synsing og noen innspill. 

Minnet mitt tilsier av at majoriteten av disse ble levert med to-takter utenbordsmotor på opp til 225hk, og båten er vel godkjent for opp til 270hk eller der omkring om jeg ikke husker feil. 

Vekt- og ytelsesmessig bør da mercruiser sin 4.3 MPI på 210 hk i kombinasjon med Alpha drev passe bra. Tipper en topphastighet i området 43-45 knop med en slik installasjon. 

Dersom det er plass i høyden kan muligens Mercruiser 5.0 også være ett alternativ. 

Da med Bravo 1 drev og utveksling i området 1,6:1. Pga vektøkningen med en slik installasjon får du nok ikke så enormt mye mer fart med en slik pakke. «Tommel i været og håp på medvind» estimatet mitt er ett par knop mer på topp. 

Helt sikkert noen her inne som kan korrigere meg med egne erfaringer og fakta  ?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...