Jump to content

Edit History

Arne Henriksen

Arne Henriksen

Støtter Ove i at utvekslingen som er oppgitt på girene her må være feil. En VP2003 er 28hk ved 3200rpm (har en slik selv) og når du bytter den i en ny D1-30 med _høyere_ utveksling på giret (altså lavere rpm på propellen) skal ikke båten gå 2 knop fortere og motoren slite med å komme over 2000rpm med samme propellen.

Det er noe som ikke stemmer i opplysningene som er gitt.

Arne Henriksen

Arne Henriksen

Støtter Ove i at utvekslingen som er oppgitt på girene her må være feil. En VP2003 er 28hk ved 3200rpm (har en slik selv) og når du bytter den i en ny D1-30 med _høyere_ utveksling på giret (altså lavere fart på propellen) skal ikke båten gå 2 knop fortere og motoren slite med å komme over 2000rpm med samme propellen.

Det er noe som ikke stemmer i opplysningene som er gitt.

Arne Henriksen

Arne Henriksen

Støtter Ove i at det er utvekslingen som er oppgitt på girene her må være feil. En VP2003 er 28hk ved 3200rpm (har en slik selv) og når du bytter den i en ny D1-30 med _høyere_ utveksling på giret (altså lavere fart på propellen) skal ikke båten gå 2 knop fortere og motoren slite med å komme over 2000rpm med samme propellen.

Det er noe som ikke stemmer i opplysningene som er gitt.

Arne Henriksen

Arne Henriksen

Støtter Ove i at det er utvekslingen som er oppgitt på girene her må være feil. En VP2003 er 28hk ved 3200rpm (har en slik selv) og når du bytter den i en ny D1-30 med _høyere_ utveksling på giret (altså lavere fart på propellen) skal ikke båten gå 2 knop fortere og motoren slite med å komme over 2000rpm med samme propellen.

Her er det noe som ikke matcher.



×
×
  • Create New...