Sjøholken Startet 28.April.2019 Link til dette innlegget Startet 28.April.2019 Jeg aner ikke hvilke type fett/grease som er brukt tidligere, da det var stappet opp i ett spann med maling... som dere ser på bildet så er den blågrønn i fargen. Noen som kjenner til typen? Det er skru presse til indre og ytre del av aksling. Det er på en større skøyte, 50fot, fra 1954, Sølvskjær. Det jeg lurer på er følgende: 1. Noen som veit hvilken type fett/grease som er brukt? (Det kan være uheldig å mikse forskjellige typer, derfor ønsker jeg å vite hvilke som er brukt frem til nå). 2. Hvilke type burde jeg bruke? (Ønsker da å vite litt fra dere som har tilsvarende størrelse og alder på båt). Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 28.April.2019 Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 Fett tilsatt kalsiumsåpe er ofte blågrønn. Dette gjør fettet meget vannbestandig, og er derfor ekstra godt egnet på propellaksel. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.April.2019 Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 Jepp. Har det samme på en tube merket 'Evinrude Original'. Meget vannfast og klistrer ekstremt til metalloverflater og fingre. Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 28.April.2019 Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 vannfast fett skal brukes :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.