Jump to content

Edit History

Erik

Erik

Skal jeg pumpe fra toppen så kan jeg sikkert bruke vakuum stussen som går til dekk istedet for å bore. Problemet er at jeg ikke har noen tømmestasjon i regionen, og ikke eier jeg noen pumpe selv fra før.

Men jeg vurderer å kjøpe en pumpe som sagt, for å tømme det den veien. Enten til sjø, eller over i en egnet beholder for å frakte det vekk.

Spørsmålet er om en vanlig septikpumpe er kraftig nok til å løfte/suge det opp den veien...

Alternativet er å kjøpe helt ny tank med pumpe inkludert, og tømme det fra gammel til ny tank med den, men ny tank av den typen koster 7-8000 så jeg teller på knappene om det er lurt å gå vekk fra frittfalls metoden og bruke septikpumpe for tømming. Så egentlig er det det jeg lurer på : Er det bedre med frittfall en med el-pumpe tøming av septiktank, spesielt når det ikke er kvern fra toalettet ?

Siste alternativ som jeg har på listen er å få tak i ett kar å sette under, og la det renne fra tank ned i det mens jeg staker, men det frister ikke akurat :rolleyes:

Erik

Erik

Skal jeg pumpe fra toppen så kan jeg sikkert bruke vakuum stussen som går til dekk istedet for å bore. Problemet er at jeg ikke har noen tømmestasjon i regionen, og ikke eier jeg noen pumpe selv fra før.

Men jeg vurderer å kjøpe en pumpe som sagt, for å tømme det den veien. Enten til sjø, eller over i en egnet beholder for å frakte det vekk.

Spørsmålet er om en vanlig septikpumpe er kraftig nok til å løfte/suge det opp den veien...

Alternativet er å kjøpe helt ny tank med pumpe inbkludert, og tømme det fra gammel til ny tank med den, men ny tank av den typen koster 7-8000 så jeg teller på knappene om det er lurt å gå vekk fra frittfalls metoden og bruke septikpumpe for tømming. Så egentlig er det det jeg lurer på : Er det bedre med frittfall en med el-pumpe tøming av septiktank, spesielt når det ikke er kvern fra tolaletet ?

Siste alternativ som jeg har på listen er å få tak i ett kar å sette under, og la det renne fra tank ned i det mens jeg staker, men det frister ikke akurat :rolleyes:

• Create New...