Mortenliereng Startet 29.April.2019 Link til dette innlegget Startet 29.April.2019 (redigert) Hei.har fått tilbake båten etter overhaling av topp "løftere ventiler osv.har også helt nytt El som bla stift condensator rotor lokk coil og pluggkabler og plugger ++.har vel så å si byttet snart alt ink ny eksosmanifoil dynamo osv.men problemer med at motoren smeller litt i forgasseren hvis jeg er litt forskjellig med gassen.må på en måte lure den sakte oppover i turtall. Går pent på tomgang samt intil4000rpm hvis jeg gir sakte gass.litt rising opp og ned eller litt for rask så skyter det i forgasseren. Noen sier at jeg bør ta ut og pakke om renseforgasseren. Er det fler som synes det høres riktig ut????har egentlig gjort alt med motoren uten om og rense og pakke om forgasseren virker som om den ikke liker belastning eller raske gass pådrag. Redigert 29.April.2019 av Mortenliereng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 29.April.2019 Link til dette innlegget Svart 29.April.2019 Dette høres mer ut som feil timing på kamaksel, enn et forgasserproblem. Sitér dette innlegget Link to post
Mortenliereng Svart 29.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2019 Det tipset der fikk jeg faktisk fra 2 andre for litt siden også.båten hentes og tar den med til ravensgarage for evnt justering av timing.takk for svaret. Sitér dette innlegget Link to post
Mortenliereng Svart 30.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2019 Når en har feil timing /kamaksel.menes det da at en kan justere med og vri på fordeler? Sånn at tennings merke på reimhjulet blir på riktig grade antall ved bruk av tennings pistol ????? Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 30.April.2019 Link til dette innlegget Svart 30.April.2019 Ved feil tenning så endres tenningstidspunktet ved å vri fordeler med eller mot-urs slik du beskriver. Når kamakselen er feil montert så får du et feil forhold til åpning/stengning av ventilene i forhold til arbeidsbevegelsene til stemplene. Kamakselen kan kun justeres mekanisk. Man kan justere tenning iht kamaksel men ikke om grunninnstillingen til kamakselen er feil. Sitér dette innlegget Link to post
Mortenliereng Svart 30.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2019 Supert svar.tusen takk.skal få eksperter på ravensgarage til å se og justere det opp skikkelig. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 30.April.2019 Link til dette innlegget Svart 30.April.2019 Har fordeleren blir tatt ut, Ved overhaling så den har havnnet et par tenner feil, da treffer ikke rotor riktig i fordelerlokket samme hvor mye du justerer tening riktig. kan være dårlig jord på plata som stiften sitter på i fordeler. Trege/feilstilte kabler til gir som får interrupter switchen til og henge litt. Du kan prøve og ta av ledning til den. Sitér dette innlegget Link to post
Mortenliereng Svart 30.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2019 Takker virkelig får kjempe gode innspill til hva feilen kan være.denne draco'n er pusset opp fra bunnen til toppen med alt av interiør og en motor som er påkostet astronomiske summer og er virkelig strøken.alt levert til flink sadelmaker men ble litt deppa når vi sjøsatte båten for noen dager siden og oppstart virket så utrolig bra på første start men kun til jeg satt i gir fremover og da ved belastning begynner å poffentlige og skyte i forgasser.gikk greit på intim ca 2000rpm .pratet med mekaniker ang problemet og fikk beskjed om å bare komme med båten så skulle det ordnes pr omg ved reklamasjon.jeg tenker også at alle kan gjøre feil,sånn er det.men den burde vel ant vært testet med belastning på verkstedet før utlevering.den var på verksted pga overhaling av topp .ventiler løftere osv. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 30.April.2019 Link til dette innlegget Svart 30.April.2019 Er litt over normalt Draco man selv. Har flere av de motorene der. Er den beste/eneste motor merceuiser har lagd selv. De varer nesten evig så lenge man har konvertert til vanlig dynamo og passer på simringer til vannpumpe som sitter på kamaxel. Er egentlig en 1/2 Ford bigblock V8 samme topp,stempler og råder. Med egen aluminiumsblokk fra mercruiser. Sitér dette innlegget Link to post
Mortenliereng Svart 30.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2019 Akkurat.jeg var på triconor på alnabru og fikk laget en dynamo som jeg selv laget fester til på motoren.det funker veldig bra.vannpumpe ble demontert samt byttet noen simringer inni der og montert til bake i fjor ,ble tett og fin.tok det samtidig med bytte av eksosmanifoil (den var ikke gratis til mercruiser ) Sitér dette innlegget Link to post
Mortenliereng Svart 30.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2019 Når du sier Ford.,så mener jeg faktisk å ha hørt når dem skulle overhalla toppen at det ble bestilt Ford ventiler når du sier det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.