Jump to content

3.7L 170hk mercruiser skyter i forgasser

Mortenliereng

Recommended Posts

Hei.har fått tilbake båten etter overhaling av topp "løftere ventiler osv.har også helt nytt El som bla stift condensator rotor lokk coil og pluggkabler og plugger ++.har vel så å si byttet snart alt ink ny eksosmanifoil dynamo osv.men problemer med at motoren smeller litt i forgasseren hvis jeg er litt forskjellig med gassen.må på en måte lure den sakte oppover i turtall. Går pent på tomgang samt intil4000rpm hvis jeg gir sakte gass.litt rising opp og ned eller litt for rask så skyter det i forgasseren. Noen sier at jeg bør ta ut og pakke om renseforgasseren. Er det fler som synes det høres riktig ut????har egentlig gjort alt med motoren uten om og rense og pakke om forgasseren virker som om den ikke liker belastning eller raske gass pådrag.

Redigert av Mortenliereng (see edit history)

Ved feil tenning så endres tenningstidspunktet ved å vri fordeler med eller mot-urs slik du beskriver.

Når kamakselen er feil montert så får du et feil forhold til åpning/stengning av ventilene i forhold til arbeidsbevegelsene til stemplene. Kamakselen kan kun justeres mekanisk.

Man kan justere tenning iht kamaksel men ikke om grunninnstillingen til kamakselen er feil.

Har fordeleren blir tatt ut, Ved overhaling så den har havnnet et par tenner feil, da treffer ikke rotor riktig i fordelerlokket samme hvor mye du justerer tening riktig.

kan være dårlig jord på plata som stiften sitter på i fordeler. Trege/feilstilte kabler til gir som får interrupter switchen til og henge litt. Du kan prøve og ta av ledning til den.

Takker virkelig får kjempe gode innspill til hva feilen kan være.denne draco'n er pusset opp fra bunnen til toppen med alt av interiør og en motor som er påkostet astronomiske summer og er virkelig strøken.alt levert til flink sadelmaker men ble litt deppa når vi sjøsatte båten for noen dager siden og oppstart virket så utrolig bra på første start men kun til jeg satt i gir fremover og da ved belastning begynner å poffentlige og skyte i forgasser.gikk greit på intim ca 2000rpm .pratet med mekaniker ang problemet og fikk beskjed om å bare komme med båten så skulle det ordnes pr omg ved reklamasjon.jeg tenker også at alle kan gjøre feil,sånn er det.men den burde vel ant vært testet med belastning på verkstedet før utlevering.den var på verksted pga overhaling av topp .ventiler løftere osv.

Er litt over normalt Draco man selv. Har flere av de motorene der. Er den beste/eneste motor merceuiser har lagd selv. De varer nesten evig så lenge man har konvertert til vanlig dynamo og passer på simringer til vannpumpe som sitter på kamaxel. Er egentlig en 1/2 Ford bigblock V8 samme topp,stempler og råder. Med egen aluminiumsblokk fra mercruiser.

Akkurat.jeg var på triconor på alnabru og fikk laget en dynamo som jeg selv laget fester til på motoren.det funker veldig bra.vannpumpe ble demontert samt byttet noen simringer inni der og montert til bake i fjor ,ble tett og fin.tok det samtidig med bytte av eksosmanifoil  (den var ikke gratis til mercruiser )

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...