Jump to content

Edit History

Onkel Lars

Onkel Lars

Hvis det er en gammel båt med tilsvarendes gammel motor spør jeg selger av båten om han kan sende meg noen filmklipp av båten, og da spesielt av motorrommet og av motoren som sviver,før jeg bestemmer meg for å reise landet rundt for å ta en videre gjenomgang av båten.

Jeg har også gjort avtaler med et verksted der båten ligger og fått de til å ta en  tilstandsrapport av båten, før jeg selv reiste og tok den endelige avgjørelsen om å kjøpe båt.

Du må sjekke grundigt det du skal kjøpe. Det nytter ikke å komme å klage i ettertid viss du ikke har giddet å ta en skikkelig gjenomgang av det som du skal betale mange tusen kroner for. Har du ikke selv kompetanse til å avgjøre motoren og båten sin tillstand får du heller betale noen tusen for å få en kyndig person til å ta en gjenomgang av det du kjøper.

Jeg har inntrykk av at mange kjøper både båter og biler i dag uten å sjekke grundigt nok det de kjøper. Og så ender det opp med masse rabalder og klaging i ettertid når de tredve år gamle motorene ryke.

Med de nye reglene hvor privatpersoner har et garantiansvar på to år etter salg av tredve år gamle motorer som i praksis kan ryke når den nye eieren rygger lykkelig ut av båsen etter kjøp, er jeg veldig skeptisk til å selge til hvem som helst. Jeg har avist kjøpere tidligere som ville kjøpe en av mine båter.   

Onkel Lars

Onkel Lars

Hvis det er en gammel båt med tilsvarendes gammel motor spør jeg selger av båten om han kan sende meg noen filmklipp av båten, og da spesielt av motorrommet og av motoren som sviver,før jeg bestemmer meg for å reise landet rundt for å ta en videre gjenomgang av båten.

Jeg har også gjort avtaler med et verksted der båten ligger og fått de til å ta en  tilstandsrapport av båten, før jeg selv reiste og tok den endelige avgjørelsen om å kjøpe båt.

Du må sjekke grundigt det du skal kjøpe. Det nytter ikke å komme å klage i ettertid viss du ikke har giddet å ta en skikkelig gjenomgang av det som du skal betale mange tusen kroner for. Har du ikke selv kompetanse til å avgjøre båten motorens tillstand får du heller betale noen tusen for å få en kyndig person til å ta en gjenomgang av båten.

Jeg har inntrykk av at mange kjøper både båter og biler i dag uten å sjekke grundigt nok det de kjøper. Og så ender det opp med masse rabalder og klaging i ettertid når de tredve år gamle motorene ryke.

Med de nye reglene hvor privatpersoner har et garantiansvar på to år etter salg av tredve år gamle motorer som i praksis kan ryke når den nye eieren rygger lykkelig ut av båsen etter kjøp, er jeg veldig skeptisk til å selge til hvem som helst. Jeg har avist kjøpere tidligere som ville kjøpe en av mine båter.   

Onkel Lars

Onkel Lars

Du må sjekke grundigt det du skal kjøpe. Det nytter ikke å komme å klage i ettertid viss du ikke har giddet å ta en skikkelig gjenomgang av det som du skal betale mange tusen kroner for. Har du ikke selv kompetanse til å avgjøre motorens tillstand får du heller betale noen tusen for å få en kyndig person til å ta en gjenomgang av båten.

Onkel Lars

Onkel Lars

Jeg har også gjort avtale med et verksted der båten ligger og fått de til å ta en  tilstandsrapport av båten, før jeg selv reiste og tok den endelige avgjørelsen om å kjøpe båt.

Du må sjekke skikkeligt det du skal kjøpe. Det nytter ikke å komme å klage i ettertid viss du ikke har giddet å ta en skikkelig gjenomgang av det som du skal betale mange tusen kroner for. Har du ikke selv kompetanse til å avgjøre motorens tillstand får du heller betale noen tusen for å få en kyndig person til å ta en gjenomgang av båten.

• Create New...