Marwin Svart 1.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2019 (redigert) MIN erfaring: Viknes (880) Stort akterdekk. Klasse B båt, meget sjøsterk. Marsjer 18 Kn..stor salong og med stor soveplass til 4. Aksling gjør bruk og service enklere og billigere. Tett båt med HT, varme og kokemuligheter. Jeg driver litt hobbyfiske med dypdorg, paravan, og vanlig håndsnøre. Båten anbefales sterkt. (Har egen gruppe på Fb, men er noe dyr, menholder seg godt i pris! Viknes er berømt for god service.) Lengre turer landet rundt er heller intet problem! Redigert 1.Mai.2019 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
M/S AIOLOS Svart 3.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2019 Martine29 skrev On 30.04.2019 at 11.17: Gå for Enes 25. Ligger på Finn rett som det er. Genial til fiske med selvlensende dekk, og lukket kabin. Og ikke minst greie priser. Som jeg skulle sagt det selv. Har en Enes 25 som brukes mye til tur og fiske, selvlensende dekk som er lett å holde rent. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 3.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2019 Et alternativ til Enes kan være Snekling 25 Sitér dette innlegget Link to post
Frkn Svart 3.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2019 Har til gode å se en snekling til salgs. Hvilke maskiner står det i dem? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 3.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2019 Nabobåten var en snekkling, og ble solgt i vår. Tror den gikk for ca 70 000,- Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
M/S AIOLOS Svart 3.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2019 Er kanskje ikke lett å få tak i en helt perfekt kombibåt til nevnte bruk. Prisene er oppe i himmelen for Viknes , og prisen for eldre er ofte slik at man begynner å lure på om man kommer over fjorden. Min Enes er fra 1979 og fremdeles som ny pga full renovering. Kommer aldri for salg. Gir den heller bort når den tid kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 4.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2019 Til trådstarter. Hvor mange båtlapper har du tenkt å bruke på båt. Da blir det lettere for forumets medlemmer å komme med innspill. Men tråden handler om det er mulig å fiske fra tursnekke....og svaret blir jo like vagt som spørsmålet...tja. Sitér dette innlegget Link to post
Frkn Svart 4.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2019 Ok, dette utartet seg til å bli en hvilken båt trenger jeg tråd. Tenker at jeg oppretter en egen tråd for råd og vink til båt. Liker konklusjonen Martine ? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 4.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2019 Takker, ville bare bistå litt vetti?? men som sagt Enes 25. Knall. Sitér dette innlegget Link to post
Frkn Svart 4.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2019 Hvilke motorer er det normalt å støte på i enes? Driftsikkerhet? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 4.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2019 Gamle båter dette, og alle mulige motorer, ofte halvfabrikat. Motorer fra 50 hk og oppover. Ikke noen fartsmonstre dette, rundt 10 knop. Men knallgode sjøbåter størrelsen til tross. Sitér dette innlegget Link to post
PAS70 Svart 4.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2019 Det du trenger, er en Viksund 880 Frontier (27 fot), som er en snekke med selvlensende dekk og praktisk innredet kabin. I den kan du fiske makrell så blodspruten står, for deretter bare å spyle vekk sølet. Er selv eier av en slik båt, og kan ikke fullrose de praktiske løsningene i denne båten nok:) Sitér dette innlegget Link to post
Frkn Svart 7.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Jaja.. er jo i gang i denne tråden uansett når det kommer til båtvalg. 880 frontier er jo kjekk men blir noe stor. Ser etter noe i 24-25 fot klassen i denne omgang. Har fått for meg at jeg liker båter som har midtstilt lugaråpning og stikk-køye(r). Halvplaner er pluss, men ikke must. Ser at Carat 7400 og Scand 25 treffer her, andre? Når det gjelder selvlensende dekk - hvilke kalesje-modeller har selvlensende dekk? Var og kikket i en Viksund 770 cruiser, der er dette standard (likt som i 880 frontier). Er det andre snekker hvor dette er standard originalt..? Prisklasse er helst maks rundt 60.000, så det blir jo 80 talls snekke. Men betaler gjerne noen 10.000 ekstra for noe strøkent da jeg har for lite tid til fiksing selv. Ser forsåvidt og etter en båt med en trofast motor. Har fått for meg at når de begynner å dra på årene så er ferskvannskjølte yanmarer likevel innenfor, hvilke andre motor-merker er relativt safe? (ser helst etter noe med nyere motor). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.