Jump to content

Hvor bra fungerer det å fiske fra tursnekke?

Frkn

Recommended Posts

MIN erfaring: Viknes (880) Stort akterdekk. Klasse B båt, meget sjøsterk.

Marsjer 18 Kn..stor salong og med stor soveplass til 4. Aksling gjør bruk og service enklere og billigere.

Tett båt med HT, varme og kokemuligheter. Jeg driver litt hobbyfiske med dypdorg, paravan, og vanlig håndsnøre.

Båten anbefales sterkt. (Har egen gruppe på Fb, men er noe dyr, menholder seg godt i pris! Viknes er berømt for god service.)

Lengre turer landet rundt er heller intet problem!

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Martine29 skrev On ‎30‎.‎04‎.‎2019 at 11.17:

Gå for Enes 25. Ligger på Finn rett som det er. Genial til fiske med selvlensende dekk, og lukket kabin. Og ikke minst greie priser.

Som jeg skulle sagt det selv. Har en Enes 25 som brukes mye til tur og fiske, selvlensende dekk som er lett å holde rent.

Er kanskje ikke lett å få tak i en helt perfekt kombibåt til nevnte bruk. Prisene er oppe i himmelen for Viknes , og prisen for eldre er ofte slik at man begynner å lure på om man kommer over fjorden. Min Enes er fra 1979 og fremdeles som ny pga full renovering. Kommer aldri for salg. Gir den heller bort når den tid kommer. :flag_bp:

Det du trenger, er en Viksund 880 Frontier (27 fot), som er en snekke med selvlensende dekk og praktisk innredet kabin. I den kan du fiske makrell så blodspruten står, for deretter bare å spyle vekk sølet. 

Er selv eier av en slik båt, og kan ikke fullrose de praktiske løsningene i denne båten nok:)

Jaja.. er jo i gang i denne tråden uansett når det kommer til båtvalg. 

880 frontier er jo kjekk men blir noe stor. Ser etter noe i 24-25 fot klassen i denne omgang. 

Har fått for meg at jeg liker båter som har midtstilt lugaråpning og stikk-køye(r). Halvplaner er pluss, men ikke must. Ser at Carat 7400 og Scand 25 treffer her, andre? 

Når det gjelder selvlensende dekk - hvilke kalesje-modeller har selvlensende dekk? Var og kikket i en Viksund 770 cruiser, der er dette standard (likt som i 880 frontier). Er det andre snekker hvor dette er standard originalt..? 

Prisklasse er helst maks rundt 60.000, så det blir jo 80 talls snekke. Men betaler gjerne noen 10.000 ekstra for noe strøkent da jeg har for lite tid til fiksing selv.

Ser forsåvidt og etter en båt med en trofast motor. Har fått for meg at når de begynner å dra på årene så er ferskvannskjølte yanmarer likevel innenfor, hvilke andre motor-merker er relativt safe? (ser helst etter noe med nyere motor). 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...