Jump to content

Edit History

Chiefengineer

Chiefengineer

Etter at markedet har vært svært langt nede for båter som f.eks. Princess P50, V52 av nyere modeller i flere år er dette eksempler på båter som fikk fullt vann på mølla i fjor da dieselprisene var ok og været sensasjonelt bra, og alle objektene som ble lagt ut ble omsatt for høye priser.

 

Prisene gikk faktrisk opp med helt oppunder millionen for 2009-2010 modeller jamført med hva de ble solgt for året før. 

 

I dag er dette eksempler på båter som kan oppfattes som overprisede i det norske markedet. De som ligger ute for salg for øyeblikket ligger gjerne nærmere en million over tilsvarende båter i markedet i utlandet og det ser ut som at omsetningen av nevnte båter går betydelig tregere i år.

 

Azimut 47 fly av modell 2008-2010 var objekter som var kurant omsettelige 3-5 år tilbake. Nå ser det ut som at disse ikke er salgbar vare i det hele tatt i Norge, iallefall må de eksemplarene som har vært luftet i fjor og i år åpenbart ha vært helt feilprisede og skal mye lengre ned. Ser Italmarin har hele 3 stykk på lager, til salgs for kunder. Og de har ligget en stund.

 

Spørs om ikke flere og flere tar innover seg hvilken retning drivstoffprisene peker, spesielt for slike båter med 2 x 5-800 hk's motorer og straffer dem hardt i bruktmarkedet for tiden.

Chiefengineer

Chiefengineer

Etter at markedet har vært svært langt nede for båter som f.eks. Princess P50, V52 av nyere modeller i flere år er dette eksempler på båter som fikk fullt vann på mølla i fjor da dieselprisene var ok og været sensasjonelt bra, og alle objektene som ble lagt ut ble omsatt for høye priser.

 

Prisene gikk faktrisk opp med helt oppunder millionen for 2009-2010 modeller jamført med hva de ble solgt for året før. 

 

I dag er dette eksempler på båter som kan oppfattes som overprisede i det norske markedet. De som ligger ute for salg for øyeblikket ligger gjerne nærmere en million over tilsvarende båter i markedet i utlandet og det ser ut som at omsetningen av nevnte båter går betydelig tregere i år.

 

Azimut 47 av modell 2008-2010 var objekter som var kurant omsettelige 3-5 år tilbake. Nå ser det ut som at disse ikke er salgbar vare i det hele tatt i Norge, iallefall må de eksemplarene som har vært luftet i fjor og i år åpenbart ha vært helt feilprisede og skal mye lengre ned.

 

Spørs om ikke flere og flere tar innover seg hvilken retning drivstoffprisene peker, spesielt for slike båter med 2 x 5-800 hk's motorer og straffer dem hardt i bruktmarkedet for tiden.



×
×
  • Create New...