Jump to content

Edit History

Chiefengineer

Chiefengineer

Cerberus skrev 59 minutter siden:

Bekymrer man seg for drivstoffprisane har en valgt båt over evne. Eller inntekt rettere sagt. 

 

Dette er jo en helt feil innfallsvinkel da mange ikke har valgt båt men sitter på gjerdet for å vurdere å velge båt og ser i den sammenheng på bl.a. driftskostnader.

 

Om du kjører 1500 nautiske mil på en sommersesong, ønsker god bokomfort og ser på f.eks. en Princess 50, 2003 modell med 2xVP D12 til 2,5 mill., samt en enkeltmotors Marex 370 2011 modell til samme pris der førstnevnte bruker 7 liter/nm og sistnevnte bruker 2,5 l/nm på lik marsjfart så har vel dette en viss betydning?

 

Ingen av båtene forventer å bevege seg drastisk mye ned i pris de neste årene slik at verdifallet kan ansees som sammenlignbart.Men ikke øvrige driftskostnader rundt båtholdet.

Chiefengineer

Chiefengineer

Cerberus skrev 39 minutter siden:

Bekymrer man seg for drivstoffprisane har en valgt båt over evne. Eller inntekt rettere sagt. 

 

Dette er jo en helt feil innfallsvinkel da mange ikke har valgt båt men sitter på gjerdet for å vurdere å velge båt og ser i den sammenheng på bl.a. driftskostnader.

 

Om du kjører 1500 nautiske mil på en sommersesong, ønsker god bokomfort og ser på f.eks. en Princess 50, 2003 modell med 2xVP D12 til 2,5 mill., samt en enkeltmotors Marex 370 2011 modell der førstnevnte bruker 7 liter/nm og sistnevnte bruker 2,5 l/nm på lik marsjfart så har vel dette en viss betydning?

 

Ingen av båtene forventer å bevege seg drastisk mye ned i pris de neste årene slik at verdifallet kan ansees som sammenlignbart.Men ikke øvrige driftskostnader rundt båtholdet.



×
×
  • Create New...