salomine Startet 30.April.2019 Link til dette innlegget Startet 30.April.2019 Jeg lurer på om noen kjenner til om det er enkelt og bytte motor fra kad 43 til kad 44, og i såfall hva det vil koste...? Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Bytte motor". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at tittelen beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 30.April.2019 Link til dette innlegget Svart 30.April.2019 Ja det er vel ikke særlig komplisert. Men virker da ganske så meningsløst og bytte fra en gammel motor til en annen og det vil garantert koste mer en det smaker. Sitér dette innlegget Link to post
salomine Svart 1.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2019 Hva om jeg bytter til ny motor, hva anbefales i såfall, og hva vil det koste ? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Det er ikke helt enkelt å skjønne hva du vil oppnå og dermed er det få som har svart deg... legg litt mer i det så får du mer tilbake Er det en Kloster P28 som skal ha ny motor? Blir den litt lat med KAD 43 ? Er drevet ditt i god form så kan du jo få en bortimot bolt-on pakke fra som denne: Hyundai SeasAll S270 som vil koste deg med drevadapter til drevet du har, ca 210.000,- det er med instrumenter og kabelstokk. Den veier kun 340kg og er dermed så mye lettere at i din båt kan det nok oppleves som at bare vektreduksjonen i seg selv kan tilsvare 40-50 hk. Rundt 270 hk er nok maks for DPE drevet jeg antar at du har så lenge denne motoren produserer ca 560 Nm allerede ved 1800 og holder det opp til ca 2750 o/min En D4-300 fra Volvo Penta koster deg vel 400.000 kr Da har du to alternativer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.